קראון הייטס: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  29 ביוני 2008
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:




כשהגיע אדמו"ר הריי"צ, היתה קראון הייטס שכונה מעורבת, יהודית ברובה, ובה יהודים מכל הסוגים ואף חצרות חסידיות שונות, אך בשנות ה50 המאוחרות עם הרחבתם של חוקי ה- Social welfare (Section 8, Food Stamps etc) שהרבי עזר וכיוון לכינון חלקם, ניו יורק היתה לעיר הכדאית ביותר לנתמכי העזרה הציבורית, ואוכלוסיה זו, השחורה ברובה, היגרה ונהרה בהמוניה מרחבי ארה"ב לעיר ניו יורק, והתרכזה במספר שכונות ובהם קראון הייטס ('יתיב ביני עניי' כנ"ל) והיהודים החלו לעזוב את השכונה, מחוץ לחסידי חב"ד שכפי שאמר הרבי לא יעזבו את המקום שבו בחר אדמו"ר הריי"צ, ו'כאן ציווה ה' את הברכה'.  
כשהגיע אדמו"ר הריי"צ, היתה קראון הייטס שכונה מעורבת, יהודית ברובה, ובה יהודים מכל הסוגים ואף חצרות חסידיות שונות, אך בשנות ה50 המאוחרות עם הרחבתם של חוקי ה- Social welfare (Section 8, Food Stamps etc( שהרבי עזר וכיוון לכינון חלקם, ניו יורק היתה לעיר הכדאית ביותר לנתמכי העזרה הציבורית, ואוכלוסיה זו, השחורה ברובה, היגרה ונהרה בהמוניה מרחבי ארה"ב לעיר ניו יורק, והתרכזה במספר שכונות ובהם קראון הייטס ('יתיב ביני עניי' כנ"ל) והיהודים החלו לעזוב את השכונה, מחוץ לחסידי חב"ד שכפי שאמר הרבי לא יעזבו את המקום שבו בחר אדמו"ר הריי"צ, ו'כאן ציווה ה' את הברכה'.  


כיום מלבד כעשרים אלף מחסידי חב"ד הגרים בשכונה ישנה להבדיל, אוכלוסייה של כמאה ושלושים אלף אפרו-אמריקאים, ובהם יוצאי האיים האנטילים שהגיעו בשנות ה80 וה90 ונספחו לאוכלוסיה השחורה הקיימת.
כיום מלבד כעשרים אלף מחסידי חב"ד הגרים בשכונה ישנה להבדיל, אוכלוסייה של כמאה ושלושים אלף אפרו-אמריקאים, ובהם יוצאי האיים האנטילים שהגיעו בשנות ה80 וה90 ונספחו לאוכלוסיה השחורה הקיימת.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט