1,963
עריכות
(מה הלשון המוזרה הזו?!) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''אדם הראשון''' הוא האדם הראשון שנברא ב[[עולם הזה]]. ביום השישי של ה[[בריאה]] יצר הקב"ה את האדם עפר מן האדמה, ונפח באפיו נשמת חיים. אדם הראשון נבדל מן שאר הברואים שהוא נברא בצלמו ובדמותו של הקב"ה. | '''אדם הראשון''' הוא האדם הראשון שנברא ב[[עולם הזה]]. ביום השישי של ה[[בריאה]] יצר הקב"ה את האדם עפר מן האדמה, ונפח באפיו נשמת חיים. אדם הראשון נבדל מן שאר הברואים שהוא נברא בצלמו ובדמותו של הקב"ה. | ||
בתחילת בריאתו של אדם הראשון היה ב[[גן עדן]], אלא שלאחר [[חטא עץ הדעת]] גורש מגן עדן. לאדם הראשון ול[[חוה]] נולדו שני בנים: [[קין]] ו[[הבל]], ומהם יצאו כל העמים על פני הארץ. | בתחילת בריאתו של אדם הראשון היה ב[[גן עדן]], אלא שלאחר [[חטא עץ הדעת]] גורש מגן עדן. לאדם הראשון ול[[חוה]] נולדו שני בנים: [[קין]] ו[[שת]] (הבן [[הבל]] נהרג על ידי [[קין]] אחיו), ומהם יצאו כל העמים על פני הארץ. | ||
ב[[תורת החסידות]] מבואר כי ענין אדם הראשון הוא נשמה כללית הכוללת את כל [[נשמות ישראל]]. ומבואר כי לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור שלאחר החטא. | ב[[תורת החסידות]] מבואר כי ענין אדם הראשון הוא נשמה כללית הכוללת את כל [[נשמות ישראל]]. ומבואר כי לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור שלאחר החטא. | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |