14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "מ"מ " ב־"מכל מקום ") |
מ (החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בעניין זה שני היבטים - חיובי ושלילי: | בעניין זה שני היבטים - חיובי ושלילי: | ||
===ההיבט החיובי=== | ===ההיבט החיובי=== | ||
א) כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, | א) כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואחר כך גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח. | ||
אבל אם עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, היינו כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת מזון לנפש, הנה, בודאי יתעלה בה. וכמו שאמר [[רב יוסף]]: {{ציטוטון|חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי}} וכו' | אבל אם עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, היינו כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת מזון לנפש, הנה, בודאי יתעלה בה. וכמו שאמר [[רב יוסף]]: {{ציטוטון|חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי}} וכו' |
עריכות