14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
מ (החלפת טקסט – " בא' " ב־" באחת ") |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
בפסח הייתה מוסרת נפשה עבור הידור המצות. החל מקצירת החיטים וכלה ברידוד הבצק. היא מעולם לא בקשה שכר עבור עבודתה זו, פרט למה שבקשה באופן אישי: שכמות המצות המגיעה לה, תהא מהמצות הראשונות של התנור הראשון. | בפסח הייתה מוסרת נפשה עבור הידור המצות. החל מקצירת החיטים וכלה ברידוד הבצק. היא מעולם לא בקשה שכר עבור עבודתה זו, פרט למה שבקשה באופן אישי: שכמות המצות המגיעה לה, תהא מהמצות הראשונות של התנור הראשון. | ||
בין החסידים מהלכת שמועה כי | בין החסידים מהלכת שמועה כי באחת השנים היתה מחלוקת מסוימת בינה לבין החסיד הנודע ר' [[ישראל נח בלניצקי]] - למי משניהם מגיעות המצות הראשונות של התנור הראשון. משלא מצאו פשרה, הלכו לבית דין, ושם להפתעת הכל פסקו שהצדק עם מרת רחל לאה ולה מגיעה מצות אלו. (יש לציין שלא ברור מתי והיכן אירע סיפור זה, מכיון שכאמור הסבתא גרה בנעוועל ואילו ר' [[ישראל נח בליניצקי]] התגורר ב[[קרעמנצ'וג]]). | ||
בשנת [[תר"פ]], כשלא היה אפשר ליצור קשר עם הרבי, היו החסידים ב[[חרקוב]] פונים למרת רחל-לאה לייעוץ.<ref>נהוג אצל חסידים שכשאי אפשר לשאול לרבי שואלים בעצת חסיד מבוגר (וכאשר אין אפשרות גם לזה, שואלים [[מתנגד]] ועושים ההפך מהצעתו).</ref> | בשנת [[תר"פ]], כשלא היה אפשר ליצור קשר עם הרבי, היו החסידים ב[[חרקוב]] פונים למרת רחל-לאה לייעוץ.<ref>נהוג אצל חסידים שכשאי אפשר לשאול לרבי שואלים בעצת חסיד מבוגר (וכאשר אין אפשרות גם לזה, שואלים [[מתנגד]] ועושים ההפך מהצעתו).</ref> |
עריכות