39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " הל' " ב־" הלכות ") |
מ (החלפת טקסט – " סי' " ב־" סימן ") |
||
שורה 68: | שורה 68: | ||
ישנן ראיות שונות שמשיח צריך להיות בן אחר בן דווקא. | ישנן ראיות שונות שמשיח צריך להיות בן אחר בן דווקא. | ||
א) מבואר בפוסקים<REF>שו"ת אבני נזר יו"ד | א) מבואר בפוסקים<REF>שו"ת אבני נזר יו"ד סימן שי"ב, ובשו"ת חקרי לב אורח חיים סימן כ"א.</REF> דבמלכי בית דוד הירושה היא דרך בנים, כיון דהמלכות היא בעצם לדוד, מה שאין כן במלכי ישראל, דאחר שירש הבן פקע כח האב. חזינו דאין זה מדיני ירושה גרידא, אלא דהוי מדיני הבטחה לדוד דלא יסור המלכות ממנו, וכברכת בת שבע<REF>מלכים-א, א' ל"א.</REF> לדוד יחי המלך לעולם<REF>וכמבואר בחידושי הגרי"ז.</REF> | ||
ב) בנבואות על הכרתת בית המלכות לשלשת מלכי ישראל, והם ירבעם<REF>מלכים-א' י"ד י.</REF>, בעשא<REF>מלכים-א' ט"ז ז.</REF> ואחאב<REF>מלכים-ב' ט ח.</REF> נאמר והכרתי לפלוני משתין בקיר, ופירשו במצודות דמיירי בזכרים שמשתינים בקיר מה שאין כן הנקבה דמשתינה בארץ, ופירש האברבנאל<REF>מלכים א' י"ד י.</REF> דהיינו הבטחה שלא ישאר לו בן יורש המלכות ואי תימא דבן בת הוי מחזיר מלכות בית אביו ליושנה, מאי מועיל השחתת זכרים, הא אכתי איכא נקיבות? | ב) בנבואות על הכרתת בית המלכות לשלשת מלכי ישראל, והם ירבעם<REF>מלכים-א' י"ד י.</REF>, בעשא<REF>מלכים-א' ט"ז ז.</REF> ואחאב<REF>מלכים-ב' ט ח.</REF> נאמר והכרתי לפלוני משתין בקיר, ופירשו במצודות דמיירי בזכרים שמשתינים בקיר מה שאין כן הנקבה דמשתינה בארץ, ופירש האברבנאל<REF>מלכים א' י"ד י.</REF> דהיינו הבטחה שלא ישאר לו בן יורש המלכות ואי תימא דבן בת הוי מחזיר מלכות בית אביו ליושנה, מאי מועיל השחתת זכרים, הא אכתי איכא נקיבות? |
עריכות