39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " חי"ג " ב־" חלק י"ג ") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
== החילוק בין ימי ההילולא של משה רבינו ורבי שמעון בר יוחאי == | == החילוק בין ימי ההילולא של משה רבינו ורבי שמעון בר יוחאי == | ||
הרבי מסביר את החילוק שבין משה רבינו לרשב"י, שז' אדר הוא יום תענית<REF> טושו"ע או"ח סתק"פ ס"ב.</REF>, ואילו [[ל"ג בעומר]] הוא יום [[הילולא]], שהוא ענין של שמחה <REF>ראה גם שיחת יו"ד שבט תשט"ו ס"ג (תו"מ | הרבי מסביר את החילוק שבין משה רבינו לרשב"י, שז' אדר הוא יום תענית<REF> טושו"ע או"ח סתק"פ ס"ב.</REF>, ואילו [[ל"ג בעומר]] הוא יום [[הילולא]], שהוא ענין של שמחה <REF>ראה גם שיחת יו"ד שבט תשט"ו ס"ג (תו"מ חלק י"ג ע' 218). וש"נ.</REF>. | ||
כך הוא ההסבר: בזמן הבית, ועל דרך זה בזמן ה[[משכן]] שהיה בהיות בני ישראל במדבר, שאז היה [[גילוי אלקות]], "דגננא בעצמו עאל בגנתא" – היה שלימות יחוד קוב"ה ושכינתיה, "יחוד קוב"ה ממש", ולכן לא היה צורך בהיחוד שעל ידי נשמות ה[[צדיקים]] בעת הסתלקותם, שלגבי אמיתית היחוד דקוב"ה ממש, אין זה עלייה כלל, ולכן, הסתלקות משה רבינו אינה אלא ענין של ירידה. | כך הוא ההסבר: בזמן הבית, ועל דרך זה בזמן ה[[משכן]] שהיה בהיות בני ישראל במדבר, שאז היה [[גילוי אלקות]], "דגננא בעצמו עאל בגנתא" – היה שלימות יחוד קוב"ה ושכינתיה, "יחוד קוב"ה ממש", ולכן לא היה צורך בהיחוד שעל ידי נשמות ה[[צדיקים]] בעת הסתלקותם, שלגבי אמיתית היחוד דקוב"ה ממש, אין זה עלייה כלל, ולכן, הסתלקות משה רבינו אינה אלא ענין של ירידה. |
עריכות