לתשומת לבכם, אתר חב"דפדיה צפוי לעבור פעולות תחזוקה ושדרוג היום יום רביעי י"ד אייר (22/05/24).
החל מהשעה שמונה בערב לפי שעון ישראל, למשך כשלוש שעות. בזמן זה לא תתאפשר עריכה ובחלק מהזמן האתר לא יהיה זמין, נא היערכו בהתאם

שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 20 בתים ,  08:10, 16 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " ח"ד " ב־" חלק ד' "
[[הבעש"ט]] אמר, שבשבת זו הקב"ה בעצמו מברך את החודש השביעי, המושבע והמשביע ברוב טוב לבית-ישראל על כל השנה, ובכוח זה ישראל מברכים את החודשים י"א פעמים בשנה<ref>ספר-המנהגים (מנהגי ר"ה)</ref>.
אומרים 'אב הרחמים'<ref>'התוועדויות' תש"נ ח"חלק ד ' עמ' 299</ref>.
==צדקה==
בשבת שלפני ראש-השנה – יש<ref>'התוועדויות' תשמ"ח ח"חלק ד ' עמ' 376</ref> להתחיל בשבת עצמה בצדקה באופן המותר בשבת, על-ידי [[צדקה ]]דמאכל ומשקה ([[לחיים]]) או על-ידי צדקה רוחנית, כמו נתינת עצה טובה, ועל-אחת-כמה-וכמה [[לימוד תורה]], ועוד וגם זה עיקר – קבלת החלטה טובה (כולל הסכום!<ref> [[ספר השיחות]] תשמ"ט ח"א עמ' 222 ובהערות</ref>) שתיכף ומיד לאחר השבת יקיים... [נתינת ממון בפועל, להפריש לעצמו ולתיתה לעני או לגבאי בבוקר<ref> [[ספר השיחות]] תשמ"ט ח"א עמ' 222 ובהערות</ref>].
==סעודה והתוועדות==
לאחרי התפילה – התוועדות בבית-הכנסת, מכיוון שנהגו חסידים להתוועד בכל שבת סליחות<ref> 'התוועדויות' תשי"א ח"ב עמ' 327, תשמ"ב ח"חלק ד ' עמ' 2253, תשמ"ג ח"חלק ד ' עמ' 2045 ועוד</ref>, ואף במוצאי-שבת-קודש – כהכנה לאמירת הסליחות.
סעודת ש"ק של שבת סליחות על שולחנו של [[אדמו"ר מוהרש"ב]] היתה שונה מסעודות הש"ק דכולא שתא, שהיתה קצרה מהן בהרבה. בכלל הסעודות בליובאוויטש לא נמשכו זמן רב, אלא שלפרקים היתה הסעודה מתארכת מתוך סיפור מעשה וכד'<ref>לקוטי דיבורים, עמ' 233</ref>.
39,916

עריכות

תפריט ניווט