39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " כמ"ש בזהר " ב־" כמו שאיתא בזוהר ") |
מ (החלפת טקסט – " כמ"ש " ב־" כמו שכתוב ") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
== העבודה שבששת ימי המעשה == | == העבודה שבששת ימי המעשה == | ||
עבודה זו היא דווקא בששת ימי המעשה, | עבודה זו היא דווקא בששת ימי המעשה, כמו שכתוב ששת ימים תעבוד, דהיינו כעין המלאכות הגשמיים, החורש והזורע והקוצר כו', כך הוא בעבודת ה' בתפלה בכל ששת ימי המעשה, שאז צריך להיות בחינת [[עבודה]] זו, ביגיעת ה[[נפש]] ויגיעת [[בשר]], להתבונן בגדולת ה', ולהוליד [[אהבה]] ו[[יראה]] לה', ולהוציא מלבו הרצונות זרות של [[נפש הבהמית]] עד שיהיה לו רק רצון אחד לאביו שבשמים, שכל זה הוא על ידי מלחמה גדולה עם היצר, וכמובא ב[[זוהר]]: שעת צלותא שעת קרבא. | ||
ענינה של מלחמה זו, היא על הנאמר בספרי<REF> פרשת עקב</REF>, סמוך לפלטין שלך לא כבשת ואתה הולך ומכבש כו', וכך אם לא פעל להפך מדותיו הרעות ולהמשיך גילוי אלקות בקרבו על ידי התפלה, איך יוכל להמשיך גילוי אלקות בעולם, על כן צריך תחלה לכבוש גופו ו[[נפש הבהמית|נפשו הבהמית]] על ידי התפלה, וכמאמר חז"ל לעולם יראה אדם עצמו כאלו קדוש שורה בתוך מיעיו שנאמר בקרבך קדוש, ולכן צריך עמל ויגיעות נפש כדי שיוכל להיות גילוי אלקות בנפש, ואחר כך ימשיך גילוי אלקות ב[[עולם]]. | ענינה של מלחמה זו, היא על הנאמר בספרי<REF> פרשת עקב</REF>, סמוך לפלטין שלך לא כבשת ואתה הולך ומכבש כו', וכך אם לא פעל להפך מדותיו הרעות ולהמשיך גילוי אלקות בקרבו על ידי התפלה, איך יוכל להמשיך גילוי אלקות בעולם, על כן צריך תחלה לכבוש גופו ו[[נפש הבהמית|נפשו הבהמית]] על ידי התפלה, וכמאמר חז"ל לעולם יראה אדם עצמו כאלו קדוש שורה בתוך מיעיו שנאמר בקרבך קדוש, ולכן צריך עמל ויגיעות נפש כדי שיוכל להיות גילוי אלקות בנפש, ואחר כך ימשיך גילוי אלקות ב[[עולם]]. | ||
שורה 20: | שורה 20: | ||
אך עבודה זו היא דוקא בששת ימי המעשה. | אך עבודה זו היא דוקא בששת ימי המעשה. | ||
אבל בשבת הוא בחינת "בשנותו את טעמו ויגרשהו וילך", דאתהפכא חשוכא לנהורא, עד שהוא בחינת [[מנוחה]] ואין נמצא בו עמל כלל, | אבל בשבת הוא בחינת "בשנותו את טעמו ויגרשהו וילך", דאתהפכא חשוכא לנהורא, עד שהוא בחינת [[מנוחה]] ואין נמצא בו עמל כלל, כמו שכתוב כי בו שבת. | ||
== מקורות == | == מקורות == |
עריכות