39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – " א"ס " ב־" אין סוף ") |
||
שורה 31: | שורה 31: | ||
ענין נוסף ועקרוני ביותר - יבואר על פי המשל של אור השמש בשמש. | ענין נוסף ועקרוני ביותר - יבואר על פי המשל של אור השמש בשמש. | ||
אור אין-סוף ב"ה כפי שהוא עדיין כלול בעצמותו ית' - המאור, שבא לידי גילוי באור | אור אין-סוף ב"ה כפי שהוא עדיין כלול בעצמותו ית' - המאור, שבא לידי גילוי באור אין סוף ב"ה, היינו, קודם שנתגלה להיות בבחינת מציאות אור שאחר ה[[צמצום]], אינו בבחינת מציאות אור, והוא מופשט לגמרי, שאין בו שום הגדרה עדיין. | ||
ובלשון חז"ל: "[[עד שלא נברא העולם היה הוא ושמו בלבד]]". | ובלשון חז"ל: "[[עד שלא נברא העולם היה הוא ושמו בלבד]]". | ||
שורה 37: | שורה 37: | ||
"עד שלא נברא העולם" - היינו, לפני [[הצמצום הראשון]] שהביא בהמשך לבריאת העולם, "היה הוא ושמו (בבחינת) בלבד". | "עד שלא נברא העולם" - היינו, לפני [[הצמצום הראשון]] שהביא בהמשך לבריאת העולם, "היה הוא ושמו (בבחינת) בלבד". | ||
"שמו" - הוא אור | "שמו" - הוא אור אין סוף ב"ה, היה בבחינת "בלבד" - שהיה כלול בעצמותו בביטול מוחלט, ורק עצמותו בלבד קיים שם. | ||
והרי זה כמשל אור השמש כפי שהוא כלול בתוך גוף כדור השמש, שבטל שם במציאות לגמרי, ומזה אפשר להבין קצת את ביטול האור הכלול בעצמותו. | והרי זה כמשל אור השמש כפי שהוא כלול בתוך גוף כדור השמש, שבטל שם במציאות לגמרי, ומזה אפשר להבין קצת את ביטול האור הכלול בעצמותו. |
עריכות