פתח אליהו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 13 בתים ,  14 במרץ 2014
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "נק' " ב־"נקרא")
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
==ביאורים בחסידות==
==ביאורים בחסידות==
ב'פתח אליהו' נידונו עניינים עיקריים ביסודות הקבלה, ורבו הפירושים על קטע זה. [[אדמו"ר הזקן]] אמר מאמרים הפותחים ב[[דיבור המתחיל]] 'פתח אליהו', ואחד מהם נדפס ב[[סידור עם דא"ח]].  
ב'פתח אליהו' נידונו עניינים עיקריים ביסודות הקבלה, ורבו הפירושים על קטע זה. [[אדמו"ר הזקן]] אמר מאמרים הפותחים ב[[דיבור המתחיל]] 'פתח אליהו', ואחד מהם נדפס ב[[סידור עם דא"ח]].  
 
א"אקרא
==לשון פתח אליהו==
==לשון פתח אליהו==
::"פתח אליהו ואמר, רבון עלמין דאנת הוא חד ולא בחושבן, אנת הוא עלאה על כל עלאין, סתימא על כל סתימין, [[לית מחשבה תפיסא בך כלל]], אנת הוא דאפקת [[עשר תקונין]], וקרינן לון [[עשר ספירות|עשר ספירן]], לאנהגא בהון [[עלמין סתימין דלא אתגליין]], ו[[עלמין דאתגליין]], ובהון אתכסיאת (נ"א אתכסייא) מבני נשא, ואנת הוא דקשיר לון, ומייחד לון, ובגין דאנת מלגאו, כל מאן דאפריש חד מן חבריה מאלין עשר, אתחשיב ליה כאלו אפריש בך:
::"פתח אליהו ואמר, רבון עלמין דאנת הוא חד ולא בחושבן, אנת הוא עלאה על כל עלאין, סתימא על כל סתימין, [[לית מחשבה תפיסא בך כלל]], אנת הוא דאפקת [[עשר תקונין]], וקרינן לון [[עשר ספירות|עשר ספירן]], לאנהגא בהון [[עלמין סתימין דלא אתגליין]], ו[[עלמין דאתגליין]], ובהון אתכסיאת (נ"א אתכסייא) מבני נשא, ואנת הוא דקשיר לון, ומייחד לון, ובגין דאנת מלגאו, כל מאן דאפריש חד מן חבריה מאלין עשר, אתחשיב ליה כאלו אפריש בך:
שורה 23: שורה 23:
ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחינת ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'
ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחינת ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'


במאמר השלישי אנת חכים כו' מדבר בבחינת העקודים בכללו' זהו בחינת הרשימו דנקודה שנשאר אחר הצמצום הראשון שלפני הקו"ח הנקראקו כו' וכמו בחינת הנקודה שאין בה גם בחינת המשכה כללית וכ"ש פרטות כלל רק כלול בה בבחינת ההעלם כל הע"ס שהן בהעלם בעצמות א"ס הנקראע"ס הגנוזות בעצמות כשלהבת הקשורה בגחלת כנ"ל שאינו עדיין בבחינת מקור המשכות האורות דע"ס מן ההעלם לגילוי כלל וזהו שא' אנת הוא חכים פי' אנת ממש שהוא עצמות המאציל ולא הזכיר כאן בשם עה"ע סה"ס דאשקי כו' (ולא הזכיר כאן לבחינת כתר כי זהו בחינת הנקודה שכלול בה בהעלם חו"ב ומדות כו' שהוא כלי א' שעקודים בה הכל)
במאמר השלישי אנת חכים כו' מדבר בבחינת העקודים בכללו' זהו בחינת הרשימו דנקודה שנשאר אחר הצמצום הראשון שלפני הקו"ח הנקרא קו כו' וכמו בחינת הנקודה שאין בה גם בחינת המשכה כללית וכ"ש פרטות כלל רק כלול בה בבחינת ההעלם כל הע"ס שהן בהעלם בעצמות א"ס הנקרא ע"ס הגנוזות בעצמות כשלהבת הקשורה בגחלת כנ"ל שאינו עדיין בבחינת מקור המשכות האורות דע"ס מן ההעלם לגילוי כלל וזהו שא' אנת הוא חכים פי' אנת ממש שהוא עצמות המאציל ולא הזכיר כאן בשם עה"ע סה"ס דאשקי כו' (ולא הזכיר כאן לבחינת כתר כי זהו בחינת הנקודה שכלול בה בהעלם חו"ב ומדות כו' שהוא כלי א' שעקודים בה הכל)


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
39,916

עריכות

תפריט ניווט