חובת הלבבות (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן"
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ")
מ (החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן")
שורה 8: שורה 8:
::''"לפלא היה בעיני סיום מכתבו בו כותב שהאברכים לומדים [[גמרא]] [[חומש]] [[דינים]], ואינו מזכיר דבר ע"ד '''חובות הלבבות'''.
::''"לפלא היה בעיני סיום מכתבו בו כותב שהאברכים לומדים [[גמרא]] [[חומש]] [[דינים]], ואינו מזכיר דבר ע"ד '''חובות הלבבות'''.


::''ותקותי שאולי אין זה אלא השמטה בכתיבה אבל לא חסרון בפועל, וכידוע שבעניני [[חינוך]] חסרון אפילו במשך זמן קצר יכול להעשות מעוות לא יוכל לתקן וחסרון לא יוכל להמנות{{הערת שוליים|1=פרק ראשון ד[[ב"ב]], שבשבתא כיון דעיל על.}}, ובודאי ראה ג"כ במוחש אשר אם בשנים מלפנים היה קס"ד לומר שיש להסתפק בלימוד ה[[מוסר]], הוכיחו החיים והפועל ממש אשר אברכים בעלי [[שכל]] והבנה מוכרח שיהיה הלימוד שלהם גם הלימוד דחובות הלבבות באופן שכלי ומה טוב בהדרך דריבוי ה[[אור]] ולא בהתבוננות דחשכת ה[[חשך]] אשר זוהי דרכה של [[תורת החסידות]]. וכיון שכותב שלמד חסידות אקוה אשר גם שורותי אלה המעטים בכמות מבהירים את הענין די צרכו..."
::''ותקותי שאולי אין זה אלא השמטה בכתיבה אבל לא חסרון בפועל, וכידוע שבעניני [[חינוך]] חסרון אפילו במשך זמן קצר יכול להעשות מעוות לא יוכל לתקן וחסרון לא יוכל להמנות{{הערת שוליים|1=פרק ראשון ד[[ב"ב]], שבשבתא כיון דעיל על.}}, ובודאי ראה גם כןבמוחש אשר אם בשנים מלפנים היה קס"ד לומר שיש להסתפק בלימוד ה[[מוסר]], הוכיחו החיים והפועל ממש אשר אברכים בעלי [[שכל]] והבנה מוכרח שיהיה הלימוד שלהם גם הלימוד דחובות הלבבות באופן שכלי ומה טוב בהדרך דריבוי ה[[אור]] ולא בהתבוננות דחשכת ה[[חשך]] אשר זוהי דרכה של [[תורת החסידות]]. וכיון שכותב שלמד חסידות אקוה אשר גם שורותי אלה המעטים בכמות מבהירים את הענין די צרכו..."
== שער היחוד ==
== שער היחוד ==


39,916

עריכות

תפריט ניווט