שם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "׳" ב־"'"
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'")
שורה 3: שורה 3:
== החיות על ידי השם ==
== החיות על ידי השם ==


על פי תורת '''הבעש"ט''' {{הערת שוליים|שעהיוה"א בתחלתו.}} שמו של חפץ, כפי אשר יקראו לו בלה"ק הוא כלי לחיותו, היינו, שבאותיות השם מתלבש החיות שמהוה ומחי׳ ומקיים את הנברא. ועד"ז מבואר בתורת המגיד (או"תד, ב) עה"פ "וכל אשר יקרא לו נפש האדם הוא שמו", ש"בלה"ק כל מה שנקרא שמו כך הוא שמו האמיתי שם העצם משרשו.. ולכן אדה"ר שהי׳ בו חכמה יתירה, והשיג וידע השורש של כל מין ומין, הי׳ יכול לקרותם בשם האמיתי".
על פי תורת '''הבעש"ט''' {{הערת שוליים|שעהיוה"א בתחלתו.}} שמו של חפץ, כפי אשר יקראו לו בלה"ק הוא כלי לחיותו, היינו, שבאותיות השם מתלבש החיות שמהוה ומחי' ומקיים את הנברא. ועד"ז מבואר בתורת המגיד (או"תד, ב) עה"פ "וכל אשר יקרא לו נפש האדם הוא שמו", ש"בלה"ק כל מה שנקרא שמו כך הוא שמו האמיתי שם העצם משרשו.. ולכן אדה"ר שהי' בו חכמה יתירה, והשיג וידע השורש של כל מין ומין, הי' יכול לקרותם בשם האמיתי".


== שמות בני אדם ==
== שמות בני אדם ==
שורה 14: שורה 14:
[[אדמו"ר הריי"צ]] מבאר במאמריו, שאותיות השם הם ה"צינור" שעל ידם נמשך חיות הנשמה והגוף, ועי"ז נפעל חיבור וקישור הנשמה בגוף.
[[אדמו"ר הריי"צ]] מבאר במאמריו, שאותיות השם הם ה"צינור" שעל ידם נמשך חיות הנשמה והגוף, ועי"ז נפעל חיבור וקישור הנשמה בגוף.


לפי זאת הסביר [[הרבי]] ששם האדם הוא ענין נעלה ביותר - כי השם קשור עם שורש הנשמה, ועל ידו נמשך חיות הנשמה בגוף, שחיות זו קשורה עם "מחי׳ החיים", עד שסוף סוף (או אדרבה: ראש ראש) קשורה חיות זו עם עצמות ומהות, כמובן ע"פ המבואר באגה"ק (ס"כ) שכללות ענין ההתהוות הוא ע"י "מהותו ועצמותו של המאציל ב"ה, שמציאותו הוא מעצמותו ואינו עלול מאיזה עילה שקדמה לו ח"ו".
לפי זאת הסביר [[הרבי]] ששם האדם הוא ענין נעלה ביותר - כי השם קשור עם שורש הנשמה, ועל ידו נמשך חיות הנשמה בגוף, שחיות זו קשורה עם "מחי' החיים", עד שסוף סוף (או אדרבה: ראש ראש) קשורה חיות זו עם עצמות ומהות, כמובן ע"פ המבואר באגה"ק (ס"כ) שכללות ענין ההתהוות הוא ע"י "מהותו ועצמותו של המאציל ב"ה, שמציאותו הוא מעצמותו ואינו עלול מאיזה עילה שקדמה לו ח"ו".


== בחירתו של האדם לשנות שמו ==
== בחירתו של האדם לשנות שמו ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט