39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ," ב־",") |
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""") |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
אלו הן הדברים שהן עיקר בבנין הבית, עושין בו קדש וקדש הקדשים. ואחר כך כותב את כלי המקדש. | אלו הן הדברים שהן עיקר בבנין הבית, עושין בו קדש וקדש הקדשים. ואחר כך כותב את כלי המקדש. | ||
נמצא שהקודש וקדש הקדשים הם מעיקר המקדש, והם עושים את המקדש להיותו מקדש, ובכלל זה הארון, מפני שמה שהארון עומד ב[[קדש הקדשים]] הוא - לדעת | נמצא שהקודש וקדש הקדשים הם מעיקר המקדש, והם עושים את המקדש להיותו מקדש, ובכלל זה הארון, מפני שמה שהארון עומד ב[[קדש הקדשים]] הוא - לדעת הרמב"ם -פרט בצורת הבית; כלומר, הארון אינו רק כלי שמצוי בקדש הקדשים, וכדוגמת כלי המקדש האחרים המצויים בהיכל וכו',, כי אם הוא חלק מקדש הקדשים (בנין) עצמו, כיון שהארון עושה את [[בית המקדש]] לבית לה', כמ"ש ונועדתי לך שם. | ||
מתעוררת תמיהה גדולה: לפי זה | מתעוררת תמיהה גדולה: לפי זה | ||
נמצא שבבית שני שבו לא היה הארון במקומו, לא היה [[קדש הקדשים]] - שהארון הוא חלק ממנו -, בשלימותו: כלומר שבבית שני היה חסר לא רק פרט, אלא אחד | נמצא שבבית שני שבו לא היה הארון במקומו, לא היה [[קדש הקדשים]] - שהארון הוא חלק ממנו -, בשלימותו: כלומר שבבית שני היה חסר לא רק פרט, אלא אחד | ||
הדברים שהם | הדברים שהם "עיקר בבנין הבית"?! | ||
וכדי להסיר תמיהה זו, מביא | וכדי להסיר תמיהה זו, מביא הרמב"ם כל האריכות על דרך גניזת הארון, שלפי זה יובן שאף בבית | ||
שני לא היה חסר | שני לא היה חסר "בבנין הבית". | ||
ולכן כאשר ידע שלמה שסוף הבית ליחרב, בו בו מקום המיוחד לקדושת הארון, כדי שאף בבית שני לא יחסר מקדושת קודש הקדשים על ידי הארון. | ולכן כאשר ידע שלמה שסוף הבית ליחרב, בו בו מקום המיוחד לקדושת הארון, כדי שאף בבית שני לא יחסר מקדושת קודש הקדשים על ידי הארון. |
עריכות