39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " אדמו"ר שליט"א " ב־" הרבי ") |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==התקשרות במעשה בפועל== | ==התקשרות במעשה בפועל== | ||
ב[[לוח היום יום]] לכ"ד [[סיון]] כותב הרבי: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי, מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד [[מאמר|המאמרי]] חסידות שלי, קורא את [[שיחה|השיחות]] ומתחבר עם ידידי [[אנ"ש]] ותלמידי [[תמים|התמימים]] יחיו בלימודם [[התוועדות|ובהתועדותם]], ומקיים בקשתי באמירת תהילים ובשמירת זמני הלימודים - הנה בזה היא ההתקשרות". | ב[[לוח היום יום]] לכ"ד [[סיון]] כותב הרבי: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי, מאחר שאין אני מכירו פנים.. ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד [[מאמר|המאמרי]] חסידות שלי, קורא את [[שיחה|השיחות]] ומתחבר עם ידידי [[אנ"ש]] ותלמידי [[תמים|התמימים]] יחיו בלימודם [[התוועדות|ובהתועדותם]], ומקיים בקשתי באמירת תהילים ובשמירת זמני הלימודים - הנה בזה היא ההתקשרות". | ||
מובן כי ההתקשרות תובעת מהחסיד מעשה בפועל. | מובן כי ההתקשרות תובעת מהחסיד מעשה בפועל. | ||
זקני החסידים אמרו כי הקשר בין חסיד לרבי הוא כמו הקשר בין איש ואשה, שיכול להתבצע בשלושה דרכים{{הערה|[[מסכת קידושין]] בתחילתה: "האשה נקנית בשלוש דרכים . . - בכסף, בשטר ובביאה".}}: בכסף - נתינת [[דמי מעמד]], בשטר - כתיבת [[פדיון נפש]] לרבי, ובביאה - [[נסיעה לרבי|לבוא אל הרבי]]. | זקני החסידים אמרו כי הקשר בין חסיד לרבי הוא כמו הקשר בין איש ואשה, שיכול להתבצע בשלושה דרכים{{הערה|[[מסכת קידושין]] בתחילתה: "האשה נקנית בשלוש דרכים.. - בכסף, בשטר ובביאה".}}: בכסף - נתינת [[דמי מעמד]], בשטר - כתיבת [[פדיון נפש]] לרבי, ובביאה - [[נסיעה לרבי|לבוא אל הרבי]]. | ||
==התקשרות בהרגש הלב== | ==התקשרות בהרגש הלב== | ||
שורה 26: | שורה 26: | ||
וכפי שכותב הרבי <REF>אג"ק חכ"א ע' סא.</REF>: | וכפי שכותב הרבי <REF>אג"ק חכ"א ע' סא.</REF>: | ||
"אמרתי פה בהתוועדות עם אנ"ש והתמימים. דהנה ההתקשרות צריכה להיות בכל הכוחות שאפשר. והנה, לכל לראש אצל חסידי חב"ד כשמו כן הוא, שצריך להתקשר ב[[חב"ד]] היינו בפשטות ללמוד [[מאמר|מאמרי]] כ"ק הנשיא כיון שכוונת אומר המאמרים הוא המשכת חב"ד ב[[מדות]] ושינוי המדות על ידם, הרי זה מכריח התקשרות על ידי שוהלכת בדרכיו ועל פי הוראותיו במדות ו[[מחשבה]] דיבור ו[[מעשה]], אבל כל זה נוגע . . בכח או כחות פרטיים ועל כל פנים בכחות הגלויים, ועל כן כיון שעדיין נשאר הספק באיזה דרך מוליכין אותו, הרי זה מטיל ספק באיזה מקום מקושר הוא בפנימיותו ועצמותו. ." | "אמרתי פה בהתוועדות עם אנ"ש והתמימים. דהנה ההתקשרות צריכה להיות בכל הכוחות שאפשר. והנה, לכל לראש אצל חסידי חב"ד כשמו כן הוא, שצריך להתקשר ב[[חב"ד]] היינו בפשטות ללמוד [[מאמר|מאמרי]] כ"ק הנשיא כיון שכוונת אומר המאמרים הוא המשכת חב"ד ב[[מדות]] ושינוי המדות על ידם, הרי זה מכריח התקשרות על ידי שוהלכת בדרכיו ועל פי הוראותיו במדות ו[[מחשבה]] דיבור ו[[מעשה]], אבל כל זה נוגע.. בכח או כחות פרטיים ועל כל פנים בכחות הגלויים, ועל כן כיון שעדיין נשאר הספק באיזה דרך מוליכין אותו, הרי זה מטיל ספק באיזה מקום מקושר הוא בפנימיותו ועצמותו.." | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
עריכות