שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  23:58, 12 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "’" ב־"'"
הריי"צ מבאר ומתרץ, על פי מאמרו של [[השל"ה]] בענין גודל השבח דאדון עולם, שאדון עולם בגימטריא אין סוף, דענין אין סוף הוא דרגא הכי נעלית באלקות, ויתירה מזו שהוא למעלה מענין הדרגות, דאמיתית עניו [[אין סוף]] הוא בעצמותו יתברך. על פי זה מבואר ענין אדון עולם אשר מלך בטרם כל יצור נברא. מכיון שאדון עולם הוא הבחינה דאין סוף, מובן דענין אדון עולם אשר מלך כו' הוא בחינת ה[[מלכות]] כמו שמושרשת כביכול ב[[עצמות]]ו ית׳ - אמיתית ענין א"ס, ומכיון שעצמותו ית׳ הוא כל יכול, שייך שיהיה מלך גם בלא עם, בטרם כל יצור נברא.
"ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא" - מבאר [[אדמו"ר הרש"ב]]: קטע זה נאמר על הגילוים ד[[ימות המשיח|לעתיד לבוא]] שיאיר בחינת העצמות ד[[אור אין סוף]] כמו שהוא מרומם לבדו. והעולמות לא יהיו במציאות דבר בפני עצמם כי אם יהיה הכל [[אלקות]] ובפרט בנשמות ישראל שיהיו בבחינת ונחיה לפניו כו’כו'.
{{הערות שוליים}}
{{תפילה}}
[[קטגוריה:תפילה]]
18,620

עריכות

תפריט ניווט