ערב ראש השנה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 78 בתים ,  11 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "הרבי שליט"א " ב־"הרבי"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "הרבי שליט"א " ב־"הרבי")
שורה 47: שורה 47:
בערב ראש־השנה דשנת [[תש"ז]], בעת שמסרו לו [למוהריי"צ] הר"ש לוויטין שי' והר"א סימפסון שי' את הפדיונות של אנ"ש, נתן ברכתו הק': השי"ת ימלא כל הברכות וואס מען בענטשט אידען בגשמיות וברוחניות<ref>שיחות תש"ז — כת"י</ref>.
בערב ראש־השנה דשנת [[תש"ז]], בעת שמסרו לו [למוהריי"צ] הר"ש לוויטין שי' והר"א סימפסון שי' את הפדיונות של אנ"ש, נתן ברכתו הק': השי"ת ימלא כל הברכות וואס מען בענטשט אידען בגשמיות וברוחניות<ref>שיחות תש"ז — כת"י</ref>.


אחר התפילה והתרת־נדרים [בערב ר"ה־דשנת ה'תשט"ז], נערך כל ה'עולם' בשורה ליד דלתו של הרבי, כדי למסור את ה'פ"נ' — פיתקת בקשה להתעוררות רחמים, בהזכרת שמות בני משפחתם ושם אמם — לפני ראש־השנה, כפי הסדר הנהוג בליובאוויטש. והרבי שליט"א בירך את כל אחד ואחד, בברכת "שנה טובה ומתוקה"<ref>קובץ ליובאוויטש, 13, עמ' 56</ref>.
אחר התפילה והתרת־נדרים [בערב ר"ה־דשנת ה'תשט"ז], נערך כל ה'עולם' בשורה ליד דלתו של הרבי, כדי למסור את ה'פ"נ' — פיתקת בקשה להתעוררות רחמים, בהזכרת שמות בני משפחתם ושם אמם — לפני ראש־השנה, כפי הסדר הנהוג בליובאוויטש. והרביבירך את כל אחד ואחד, בברכת "שנה טובה ומתוקה"<ref>קובץ ליובאוויטש, 13, עמ' 56</ref>.


[בערב ר"ה דשנת תשכ"ג]: הרבי שליט"א עומד בפתח חדרו, ומקבל בחיבה את פתקו של כל אחד, ובברכה "כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה"<ref>בטאון־חב"ד, 20 , עמ' 16</ref>.
[בערב ר"ה דשנת תשכ"ג]: הרביעומד בפתח חדרו, ומקבל בחיבה את פתקו של כל אחד, ובברכה "כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה"<ref>בטאון־חב"ד, 20 , עמ' 16</ref>.


[בערב ר"ה דשנת תשכ"ד]: ..מברך בברכת "שנה טובה ומתוקה".. הרבי עמד במפתן חדרו, לקח את הפדיון המושט לו בידו הימנית, בירך את הנותן בשנה טובה ומתוקה, שם את הפדיון בידו השמאלית, וכאשר נערמה בידו ערימה גדולה של פדיונות, נכנם לחדרו, שהה איזה משך זמן, ויצא שוב להמשיך לקבל את הפדיונות.. לא כולם הספיקו למסור את פדיונותיהם, בינתיים הרבי נוסע לאוהל.. אלו שלא הספיקו, עומדים אחרי הצהרים ומחכים שהרבי יצא ויקבל מהם את הפדיונות<ref>בטאון־חב''ד, 24, עמ' 11</ref>.
[בערב ר"ה דשנת תשכ"ד]: ..מברך בברכת "שנה טובה ומתוקה".. הרבי עמד במפתן חדרו, לקח את הפדיון המושט לו בידו הימנית, בירך את הנותן בשנה טובה ומתוקה, שם את הפדיון בידו השמאלית, וכאשר נערמה בידו ערימה גדולה של פדיונות, נכנם לחדרו, שהה איזה משך זמן, ויצא שוב להמשיך לקבל את הפדיונות.. לא כולם הספיקו למסור את פדיונותיהם, בינתיים הרבי נוסע לאוהל.. אלו שלא הספיקו, עומדים אחרי הצהרים ומחכים שהרבי יצא ויקבל מהם את הפדיונות<ref>בטאון־חב''ד, 24, עמ' 11</ref>.
שורה 69: שורה 69:


====אצל כ"ק אדמו"ר הריי"צ====
====אצל כ"ק אדמו"ר הריי"צ====
בשנים האחרונות של המלחמה העולמית הונהג, שלבד מהפדיונות שכל אחד מוסר באופן פרטי, נותנים זקני אנ"ש, הרבנים והתמימים לרבי [מוהריי"צ] שליט"א, 'פדיון כללי' עבור אחינו בני־ישראל, ובפרט עבור אנ"ש והתמימים שמעבר לים. הרבי שליט"א אומר בשעת מעשה כמה דברי התעוררות, ומאחל שנה טובה ומתוקה<ref>קובץ־ליובאוויטש, 5, עמ' 70</ref>
בשנים האחרונות של המלחמה העולמית הונהג, שלבד מהפדיונות שכל אחד מוסר באופן פרטי, נותנים זקני אנ"ש, הרבנים והתמימים לרבי [מוהריי"צ] שליט"א, 'פדיון כללי' עבור אחינו בני־ישראל, ובפרט עבור אנ"ש והתמימים שמעבר לים. הרביאומר בשעת מעשה כמה דברי התעוררות, ומאחל שנה טובה ומתוקה<ref>קובץ־ליובאוויטש, 5, עמ' 70</ref>


בס' השיחות תש"ב<ref>עמ' 1</ref> מובאים דברי אדמו"ר מוהריי"צ שאמר "אחרי קריאת הפ"נ על־דבר בריאותו", ו"אחרי קריאת הפ"נ אודות אנ"ש וכלל ישראל מעבר לים".
בס' השיחות תש"ב<ref>עמ' 1</ref> מובאים דברי אדמו"ר מוהריי"צ שאמר "אחרי קריאת הפ"נ על־דבר בריאותו", ו"אחרי קריאת הפ"נ אודות אנ"ש וכלל ישראל מעבר לים".
שורה 82: שורה 82:


====אצל כ"ק אדמו"ר מה"מ====
====אצל כ"ק אדמו"ר מה"מ====
אחר מסירת הפדיונות הפרטיים [בערב ר"ה דשנת תשט"ז], נכנסה אל הרבי שליט"א קבוצה מזקני הרבנים ואנ"ש, ומסרו את ה'פדיון כללי' — כפי המנהג הידוע — והרבי שליט"א אמר... <ref>קובץ־ליובאוויטש, 13 , עמ' 57</ref>
אחר מסירת הפדיונות הפרטיים [בערב ר"ה דשנת תשט"ז], נכנסה אל הרביקבוצה מזקני הרבנים ואנ"ש, ומסרו את ה'פדיון כללי' — כפי המנהג הידוע — והרביאמר... <ref>קובץ־ליובאוויטש, 13 , עמ' 57</ref>


אחר מסירת הפדיונות הפרטיים [בערב ר"ה דשנת תשי"ז] לידי כ"ק אדמו"ר שליט"א, נכנסה להיכל קדשו קבוצה מזקני הרבנים ואנ"ש, ומסרו את ה'פ"נ הכללי' כפי המנהג הידוע בליובאוויטש, זו פיתקת בקשה להתעוררות רחמים על כללות בית חיינו, ועל כ"ק אדמו"ר שליט"א בפרט, שהשי"ת יתן לו הצלחה מופלגה לבצע את הכוונה העליונה בהרבצת התורה והפצת מעיינות תורת החסידות, מתוך הרחבה בגשמיות וברוחניות,  ושהרבי שליט"א יוליכנו בתוך כלל בני ישראל לקבל את פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן. בשעת נתינת ה'פ"נ כללי' אמר הרבי שליט"א...<ref>קובץ־ליובאוויטש, 15, עמ' 2</ref>
אחר מסירת הפדיונות הפרטיים [בערב ר"ה דשנת תשי"ז] לידי כ"ק אדמו"ר שליט"א, נכנסה להיכל קדשו קבוצה מזקני הרבנים ואנ"ש, ומסרו את ה'פ"נ הכללי' כפי המנהג הידוע בליובאוויטש, זו פיתקת בקשה להתעוררות רחמים על כללות בית חיינו, ועל כ"ק אדמו"ר שליט"א בפרט, שהשי"ת יתן לו הצלחה מופלגה לבצע את הכוונה העליונה בהרבצת התורה והפצת מעיינות תורת החסידות, מתוך הרחבה בגשמיות וברוחניות,  ושהרבייוליכנו בתוך כלל בני ישראל לקבל את פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן. בשעת נתינת ה'פ"נ כללי' אמר הרבי שליט"א...<ref>קובץ־ליובאוויטש, 15, עמ' 2</ref>


זה כמה שנים נהוג שמוסרים 'פ"נ כללי' לכ"ק אדמו"ר שליט"א בערב ראש־השנה (חוץ ממה שכל אחד מוסר 'פ"נ' עבורו), היינו שמבקשים את כ"ק אדמו"ר שליט"א לעורר רחמים רבים על כללות בית חיינו ועל כ"ק אדמו"ר בעצמו, שרצון קדשו ורצון כל הנשיאים זי"ע יושלם בנו כפי הכוונה העליונה, ושיהיה בהצלחה מתוך הרחבה<ref>בטאון־חב"ד, יג [תשי'"ז], עמ' לג</ref>
זה כמה שנים נהוג שמוסרים 'פ"נ כללי' לכ"ק אדמו"ר שליט"א בערב ראש־השנה (חוץ ממה שכל אחד מוסר 'פ"נ' עבורו), היינו שמבקשים את כ"ק אדמו"ר שליט"א לעורר רחמים רבים על כללות בית חיינו ועל כ"ק אדמו"ר בעצמו, שרצון קדשו ורצון כל הנשיאים זי"ע יושלם בנו כפי הכוונה העליונה, ושיהיה בהצלחה מתוך הרחבה<ref>בטאון־חב"ד, יג [תשי'"ז], עמ' לג</ref>
39,916

עריכות

תפריט ניווט