10,863
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) (יצירה) |
(כבר דובר על זה רבות: להבא, פתיחת ראשי תיבות, קישורים פנימיים, וסלח לי. אף אחד לא מבין מה כתוב פה.) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ב[[בריאת העולם]], לא היה [[הקב"ה]] יכול (כביכול) לברוא את העולם ללא [[צמצום]], ולכן ע"י [[ספירת המלכות]] ובכח ה[[אין סוף]] צומצם ה[[אור]] עד שיכל להמשך ולברוא את ה[[עולם]]. | |||
ב[[ספירת המלכות]] שממשיכה חיות ובוראת את העולם ישנם כמה דרגות, כשאחת מהן היא '''כבוד'''. | |||
וזה מה שנאמר גם "[[ברוך כבוד הוי' ממקומו]]". | וזה מה שנאמר גם "[[ברוך כבוד הוי' ממקומו]]". | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
הכבוד הוא אחד מתוארי | הכבוד הוא אחד מתוארי ה[[מלכות]], כמו שכתוב: "הדר כבוד מלכותו" (וכן בפסוקים נוספים), כשם שהמלכות היא באופן שווה על כל תושבי הארץ, כך הכבוד הוא בחינת [[מקיף]] על כל ה[[עולמות]] שתחתיו. | ||
מבואר שענין כבוד המלכות הוא | מבואר שענין כבוד המלכות הוא ב[[תפארת]] שהיא עיקר [[ז"א]], ובה הוא גילוי [[שם הוי']], וכשהיא נעשית [[כתר]]ה של המלכות, אזי הוא כבוד הוי'. | ||
וזאת מכיון ש"הוא ענין | וזאת מכיון ש"הוא ענין ה[[רצון]] שב[[מדות]] שב[[לב]] ל[[בחינה|בחינת]] המלוכה שהרצון הבא בגילוי למדת המלוכה נק' כתר מלכות". | ||
במקום ה'''כבוד''' ישנם ב' אופנים: כבוד עילאה וכבוד תתאה. | במקום ה'''כבוד''' ישנם ב' אופנים: כבוד עילאה וכבוד תתאה. | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
==כבוד עילאה== | ==כבוד עילאה== | ||
בכבוד העליון מבוארים כמה אופנים בנוגע למקומו: | בכבוד העליון מבוארים כמה אופנים בנוגע למקומו: | ||
===כתר=== | ===כתר=== | ||
משה רבינו התפלל "הראיני נא את כבודך", וכתוב | [[משה רבינו]] התפלל "הראיני נא את כבודך", וכתוב ב[[מסכת אבות]] ש"אין כבוד אלא תורה". שזהו ענין [[ל"ב נתיבות חכמה]]. שמשה רבינו רצה לראות את [[פנימיות החכמה]] שהיא הכתר (פנימיות אבא פנימיות עתיק). | ||
===מלכות | ===מלכות דאין סוף=== | ||
ומובא | ומובא ש[[שרש]]ו הוא במלכות ד[[אין סוף]]. וזוהי הסיבה שה[[אופנים]] מרעישים בקול רעש גדול באמירתם "ברוך כבוד ה' לעולם", היא מפני עוצם קדושה זו, שממשיכים ממקום קדוש כזה - מ[[אור אין סוף ברוך הוא]] שלמעלה מגדר עלמין להחיות העולמות. | ||
==כבוד תתאה== | ==כבוד תתאה== | ||
הכבוד התחתון הוא מלכות דאצילות, שהיא יורדת | הכבוד התחתון הוא [[מלכות דאצילות]], שהיא יורדת ל[[בריאה]] [[יצירה]] [[עשיה]] להוות את העולמות. ונקרא "כבוד נברא", כיון שהוא מקור לבריאת עולם הבריאה. | ||
וזה | וזה מה שכתוב "למען יזמרך '''כבוד''' ולא ידום", ומבואר ב[[זוהר]] ש"נהורה תתאה קארי תדירא לנהורה עילאה", כלומר, שהכבוד התחתון קורא וממשיך תמיד מהכבוד העליון ולא שכיך לעלמין, ואינו מפסיק, שצריך כל הזמן להמשיך חיות. | ||
והיינו, שממשיך את אור אבא שיתגלה מהעלמו בהיכל אמא לז"א ומלכות. | והיינו, שממשיך את אור אבא שיתגלה מהעלמו בהיכל אמא לז"א ומלכות. | ||
===מלכות דיצירה=== | ===מלכות דיצירה=== | ||
במקומות אחרים מבואר: שהכבוד התחתון הוא "מלכות | במקומות אחרים מבואר: שהכבוד התחתון הוא "מלכות דעולם היצירה", וזאת כיון שדוקא בעולם היצירה שייך מושג של שיר מה שאין כן למעלה ממנו במקומות שמאירים ה[[חג"ת]]. | ||
כן | כן בקריאת שמע אומרים "ברוך שם כבוד מלכותו", כשה"כבוד" הוא השני מבין דרגות המלכות, והוא קאי על [[גן עדן התחתון]], אשר כידוע שוכן בעולם היצירה. | ||
==לעתיד לבוא== | ==לעתיד לבוא== | ||
שורה 42: | שורה 43: | ||
ולכן תתגלה מלכות דא"ס, ועד לעצמותו ית'. | ולכן תתגלה מלכות דא"ס, ועד לעצמותו ית'. | ||
[[קטגוריה:מושגים בחסידות]] |