הנחה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 9 בתים ,  16 בינואר 2014
מ
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''"הנחה"''' היא כתיבת [[שיחה]] או [[מאמר]] שאמר [[אדמו"ר שליט"א]] על ידי כח הזיכרון. בימות החול הוקלטו רוב שיחותיו ומאמריו של הרבי, אך בשבת, מכיון שאי אפשר להקליט, היו קבוצת חסידים שלקחה על עצמה את התפקיד "להקליט" את שיחותיו ומאמריו של הרבי בראש ולשבת לכתבה במוצאי שבת. קבוצה זו הייתה נקראת [[ועד הנחות התמימים]]. במשך השנים, כשהרבי החל להגיה את השיחות ל[[שבועון כפר חב"ד]] קם עוד גוף שכתב הנחות מהשיחות, והוא נקרא [[ועד הנחות בלה"ק]]. 
'''"הנחה"''' היא כתיבת [[שיחה]] או [[מאמר]] שאמר [[אדמו"ר שליט"א]] על ידי הזיכרון.  


כמעט כל מאמריו ושיחותיו של [[הרבי]] הועלו על הכתב על ידי “מניחים” שונים, כאשר רק בחלק מן המקרים הגיה הרבי את הדברים לאחר מכן. אף [[מוגה|“הגהה”]] זו פנים רבות לה: יש והיה מציין מספר הערות ותיקונים ומורה “להוציאו בסדרת בלתי מוגה”, כלומר, עדיין לא נשלמה ההגהה כרצונו הקדוש. ופעמים היה מגיה ושונה ואף משלש, ומאשר להדפיס את השיחה “מוגה”.  
==רקע==
בימות החול הוקלטו רוב שיחותיו ומאמריו של הרבי, אך בשבת, מכיון שאי אפשר להקליט, הייתה קבוצת חסידים שלקחה על עצמה את התפקיד "להקליט" את שיחותיו ומאמריו של הרבי בראש ולשבת לכתבה במוצאי שבת. קבוצה זו הייתה נקראת [[ועד הנחות התמימים]]. במשך השנים, כשהרבי החל להגיה את השיחות ל[[שבועון כפר חב"ד]] קם עוד גוף שכתב הנחות מהשיחות, והוא נקרא [[ועד הנחות בלה"ק]]. 
 
כמעט כל מאמריו ושיחותיו של [[הרבי]] הועלו על הכתב על ידי “מניחים” שונים, כאשר רק בחלק מן המקרים הגיה הרבי את הדברים לאחר מכן. אף [[מוגה|“הגהה”]] זו פנים רבות לה: יש והיה מציין מספר הערות ותיקונים ומורה “להוציאו בסדרת בלתי מוגה”, כלומר, עדיין לא נשלמה ההגהה כרצונו הקדוש. ופעמים היה מגיה ושונה ואף משלש, ומאשר להדפיס את השיחה "מוגה”.


בדורות עברו, לאחר ששיננו היטב את המאמר, היו נכנסים המניחים לאדמו"ר וחוזרים את המאמר לפניו, שהיה מתקן את שגיאותיהם ומסביר להם במקומות שלא הבינו. אך סדר זה לא המשיך אצל הרבי, כך שהיה הכרח לשחזר לבד את כל הקטעים וה”אותיות” שנאמרו, ולנסות להבין את תוכנם והקשר ביניהם.  
בדורות עברו, לאחר ששיננו היטב את המאמר, היו נכנסים המניחים לאדמו"ר וחוזרים את המאמר לפניו, שהיה מתקן את שגיאותיהם ומסביר להם במקומות שלא הבינו. אך סדר זה לא המשיך אצל הרבי, כך שהיה הכרח לשחזר לבד את כל הקטעים וה”אותיות” שנאמרו, ולנסות להבין את תוכנם והקשר ביניהם.  

תפריט ניווט