תורת החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 410 בתים ,  25 בספטמבר 2013
עריכת הפתיח
(עריכת הפתיח)
שורה 1: שורה 1:
'''תורת החסידות''' היא שיטה בעבודת השם אותה ייסד ה[[בעל שם טוב]] והתרחבה על ידי צדיקי תנועת ה[[חסידות הכללית]]. שיטה זו התבארה על ידי [[רבותינו נשיאנו]] של [[חסידות חב"ד]] והפכה ל'''תורה''' מסודרת המתפרשת על פני מאות ספרים כשיטה בנויה וערוכה ליהודי המעוניין להתקרב לה' ולתורתו באופן הפנימי.
'''תורת החסידות''' היא שיטה ב[[עבודת השם]], דרכה האדם מתקרב אל בוראו. יסודותיה והדרכותיה [[התייסדות תורת החסידות|התגלו]] בתחילת שנות השמונים במרכז [[אירופה]], על ידי ה[[בעל שם טוב]] והתפשטה על ידי תלמידיו הרבים.
תורת החסידות, היא למעשה הסבר של [[תורת הקבלה]], המפרטת את מבנה העולמות הרוחניים, השתלשלות והתהוות העולם, ומלמדת את טעמיה הצפונים של מצוות ה[[תורה]]. החסידות מדגישה שעל הלימוד להיות מביא לידי מעשה בפועל ב[[עבודת המידות]] ולא בלימוד סתמי.


ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה של [[אלוקות]], המאירה באור חדש את כל רבדי ה[[תורה]]: [[פשט]], [[רמז]], [[דרש]] ו[[סוד]].
החסידות שמה במרכז את האדם, ומאמינה שבכוחו של כל יהודי להגיע לדגרות רוחניות נעלות, וזאת על ידי [[אמונה]], [[ביטחון]] ו[[שמחה]].


תורת החסידות התגלתה דווקא בדורות האחרונים, כהכנה ל[[גאולה]] האמיתית והשלימה שאז תתגלה [[פנימיות התורה]] במימד מוחשי הנראה לעין כל אדם.  
בראשיתה סבלה החסידות מ[[התנגדות לתורת החסידות|התנגדות]] עזה ומרדיפות של ה[[מתנגדים]], זאת בעקבות חששם שתורת החסידות סוטה מדרך היהדות האוטנתית, במשך השנים ירדה ההתנגדות וכיום כמעט ונעלמה כליל.
 
[[חסידות חב"ד]] הינה הדומיננטית ביותר מבין חצרות החסידות, בהיקף כמות הספרות ובביאוריה הרבים והעמוקים בחסידות, [[נשיאי חב"ד]] הסבירו את רעיונותיה של תורת החסידות ובנו שיטה מסודרת דרכה ידבק האדם בה'.


==שלוש שיטות ביהדות==
==שלוש שיטות ביהדות==
שורה 70: שורה 74:


(הבחינה היא:) מתי ההבנה החסידית אמיתית? כשהמבין מתפלל עם אותה הבנה שהבין והשיג, ה[[תפילה]] הנלהבת היא הבחינה של ההבנה האמיתית! ומתי תפילה אמיתית? כשאחרי התפילה מתנהגים במידות טובות".
(הבחינה היא:) מתי ההבנה החסידית אמיתית? כשהמבין מתפלל עם אותה הבנה שהבין והשיג, ה[[תפילה]] הנלהבת היא הבחינה של ההבנה האמיתית! ומתי תפילה אמיתית? כשאחרי התפילה מתנהגים במידות טובות".
==אהבת ישראל==
אחד מיסודותיה של תורת החסידות הוא [[אהבת ישראל]] וההכרה כי בכל יהודי קיימת [[נפש אלוקית]] המאוחדת עם הקב"ה. בגלל קשר זה יש לכל יהודי האפשרות להגיע לדרגות הגבוהות ביותר של [[עבודת ה']].


==הכנה לביאת המשיח==
==הכנה לביאת המשיח==

תפריט ניווט