הפצת המעיינות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  5 באוגוסט 2013
הגהה קלה
(יצירת ערך)
 
(הגהה קלה)
שורה 1: שורה 1:
הפצת המעיינות הינו מושג בסיסי בתנועת ה[[חסידות]] פרוש המילה מעיינות הוא [[תורת החסידות]] ובהפצתה תלוי ביאת ה[[גאולה]].   
'''הפצת המעיינות''' הינו מושג בסיסי בתנועת ה[[חסידות]]. פרוש המילה מעיינות הוא [[תורת החסידות]] ובהפצתה תלוי ביאת ה[[גאולה]].   
מקורה בסיפור עליית הנשמה של ה[[בעש"ט]].  
מקורה בסיפור עליית הנשמה של ה[[בעש"ט]].  


==המקור==
==המקור==


ב[[ראש השנה]] שנת [[תק"ז]] עשה ה[[בעל שם טוב]] עליית נשמה והגיע עד להיכלו של מלך ה[[משיח]]. שאל ה[[בעל שם טוב]] את [[מלך המשיח]]: "אימתי קאתי מר" (בתרגום מארמית- מתי בא אדון) ענה לו המשיח: "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה",{{הערה|[[כתר שם טוב]] בתחילתו}} כשכוונתו על מעיינות תורת ה[[חסידות]], אותה גילה ולימד ה[[בעל שם טוב]] וכאשר תורתו תתפרסם ותופץ, תבוא ה[[גאולה]].
ב[[ראש השנה]] שנת [[תק"ז]] עשה ה[[בעל שם טוב]] עליית נשמה והגיע עד להיכלו של מלך ה[[משיח]]. שאל ה[[בעל שם טוב]] את [[מלך המשיח]]: "אימתי קאתי מר" (במארמית: מתי בא אדון) ענה לו המשיח: "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה",{{הערה|[[כתר שם טוב]] בתחילתו.}} כשכוונתו על מעיינות תורת ה[[חסידות]], אותה גילה ולימד ה[[בעל שם טוב]] וכאשר תורתו תתפרסם ותופץ, תבוא ה[[גאולה]].


מאז בכל הדורות [[רבותינו נשיאנו]] נשיאי [[חב"ד]] עסקו בלהט להפיץ את ה[[חסידות]] לכל אחד ואחד עד הקטן שבקטנים, דבר שלפני התגלות ה[[בעש"ט]] לא היה מצוי כלל ורק ה[[צדיק]]ים הגדולים שהיו אז נסתרים היו לומדים את סודות ה[[תורה]] בחלק הפנימי של ה[[תורה]].
מאז בכל הדורות, עסקו [[רבותינו נשיאנו]] נשיאי [[חב"ד]] בלהט להפיץ את ה[[חסידות]] לכל אחד ואחד עד הקטן שבקטנים, דבר שלפני התגלות ה[[בעש"ט]] לא היה מצוי כלל ורק ה[[צדיק]]ים הגדולים שהיו אז נסתרים היו לומדים את סודות ה[[תורה]] בחלק הפנימי של ה[[תורה]].


==חשיבות המעיינות-חסידות==
==חשיבות המעיינות חסידות==
ידועה השאלה למה דווקא בדורות האחרונים זקוקים לתורת החסידות הרי אלפי שנים עם ישראל "הסתדר" ללא החסידות?
ידועה השאלה למה דווקא בדורות האחרונים זקוקים לתורת החסידות הרי אלפי שנים עם ישראל "הסתדר" ללא החסידות?


והתשובה לכך הוסברה על ידי [[אדמו"ר הזקן]],{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הריי"ץ חלק ג עמ' שכו}}  כאשר ניגש אליו הרב [[פנחס מקוריץ]] שמצא כתבי חסידות מתגלגלים ברחובות ולא היתה דעתו נוחה מכך ו[[אדמו"ר הזקן]] הסביר לו על ידי משל מבן ה[[מלך]] שנחלה במחלה קשה ולא נמצא מרפא עד שרופא ה[[מלך]] מצא תרופה אך צריך בשבילה את היהלום הכי יקר הנמצא בכתרו של המלך וכמובן שהמלך מוכן לוותר על היהלום ושישחקו ויכתשו אותו ובלבד שבנו יבריא. כך הקב"ה מוכן לוותר על הסודות שעד אז היו שמורים למעלה רק לצדיקים בשביל לרפאות את העולם מהחושך העמוק שאליו נכנס בזמן של הדורות האחרונים אף שזה כרוך בכך שכתבי חסידות יתגלגלו ברחובות.  
והתשובה לכך הוסברה על ידי [[אדמו"ר הזקן]],{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הריי"ץ חלק ג עמ' שכו}}  כאשר ניגש אליו הרב [[פנחס מקוריץ]] שמצא כתבי חסידות מתגלגלים ברחובות ולא היתה דעתו נוחה מכך ו[[אדמו"ר הזקן]] הסביר לו על ידי משל מבן ה[[מלך]] שנחלה במחלה קשה ולא נמצא מרפא עד שרופא ה[[מלך]] מצא תרופה אך צריך בשבילה את היהלום הכי יקר הנמצא בכתרו של המלך וכמובן שהמלך מוכן לוותר על היהלום ושישחקו ויכתשו אותו ובלבד שבנו יבריא. כך הקב"ה מוכן לוותר על הסודות שעד אז היו שמורים למעלה רק לצדיקים בשביל לרפאות את העולם מהחושך העמוק שאליו נכנס בזמן של הדורות האחרונים אף שזה כרוך בכך שכתבי חסידות יתגלגלו ברחובות.  


ובכך בעצם ביטל אדמו"ר הזקן קיטרוג שהיה כבר בזמן המגיד.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל' שיחה לי"ט כסליו}}
ובכך בעצם ביטל אדמו"ר הזקן קיטרוג שהיה כבר בזמן המגיד.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל' שיחה לי"ט כסלו.}}


==הקטרוג על ההפצה==
==הקטרוג על ההפצה==
שורה 24: שורה 24:


בשבת פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]] הודיע [[הרבי]] שהסתיימה עבדות הפצת המעיינות ואין כבר עוד מעכב לבוא ה[[גאולה]] וצריך רק להכין את אנשי הדור ואת העולם לקבל את [[משיח]].
בשבת פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]] הודיע [[הרבי]] שהסתיימה עבדות הפצת המעיינות ואין כבר עוד מעכב לבוא ה[[גאולה]] וצריך רק להכין את אנשי הדור ואת העולם לקבל את [[משיח]].
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
[[קטגוריה:מושגים בחסידות]]
[[קטגוריה:מושגים בחסידות]]

תפריט ניווט