שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,330 בתים ,  15:25, 31 במאי 2013
מ
אין תקציר עריכה
נולד בעיירה [[שקלוב]] לגאון ר' [[חנוך העניך שיק]], שהיה רב העיירה ורב בית הדין של [[שקלוב]], והיה [[מתנגד]] גדול לשיטת החסידות.
בצעירותולאחר חתונתו ביקר אדמו"ר הזקן בעיר שקלוב, נתקרב לתורת והתווכח שם עם גאוני העיר. לאחר שענה להם על כל שאלותיהם וטענותיהם על שיטת החסידות על ידי יליד העיירהוניצחם בוויכוח, חותנתו של רבי פנחס היתה בהתפעלות גדולה, והבטיחה לשלושה חתניה שמי שייסע ללמוד אצל אדמו"ר הזקן היא תעניק לו את כל רכושה. ר' פינחס קיבל את הצעתה, הרב ונסע לשהות שלושה חודשים אצל אדמו"ר הזקן ו[[אברהם שיינעסהתקשרות|התקשר]], ולאחר שניצח בויכוח עם גאוני שקלוב, הצטרף אליו לנסיעתו לאדמו"ר הזקןבכל ליבו.
לאחר חתונתו כשחזר ובידו מכתב המאשר כי שהה ב[[ליאזנא]] אצל אדמו"ר הזקן, נתנה לו חותנתו את כל רכושה, והוא נסע שוב לליאזנא והעניק אותו לאדמו"ר הזקן. מכיון והתקשרותו לאדמו"ר הזקן והתקרבותו לתורת החסידות הגיעו בזכות אשתו, קוראים לו אצל החסידים בשם רבי פנחס רייזעס על שם חותנו רייזע, ולא על שם אביו, למרות שנולד למשפחה מיוחסת ומכובדת. התפרסם כעשיר גדול, והיה לו מעמד מכובד בעירו כבן של רב העיירה, וכבעל צדקה גדול. מתוקף מעמדו והשפעתו, פעל רבות עבור עניני [[רבותינו נשיאנו]]. בתחילת התקרבותו לתורת החסידות סבל מהתנכלויות שונות, אך לאחר שהרב [[אברהם שיינעס]] ניצח בויכוח עם גאוני שקלוב בנוגע לתורת החסידות, סרה ההתנגדות החריפה של גאוני שקלוב, והוא החל לנסוע בריש גלי לאדמו"ר הזקן ללא שיסבול מהפרעות.
נודע כלמדן עצום, וכשנהיה לחסיד של [[אדמו"ר הזקן]], רכש בקיאות רבה בתורת החסידות, ונחשב לאחד מגדולי המשכילים.
נשלח על ידי אדמו"ר הזקן אל [[רבי זושא מאניפולי]] ורבי [[יהודה לייב הכהן]] על מנת לקבלת את הסכמותיהם להדפסת ספר התניא.
 
==משפחתו==

תפריט ניווט