7,240
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (תיקון סגנון - עכשיו זה בסדר?) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (תיקון קל) |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
אולם בין המוח ללב, כיון שלכל אחד יש מהות שונה, עובר ה"מסר" מהמוח תהליך של עיבוד בגרון (שהוא המחבר את הראש והגוף). בתהליך זה מתעלם השכל ולאחר זמן מופיעה המידה. | אולם בין המוח ללב, כיון שלכל אחד יש מהות שונה, עובר ה"מסר" מהמוח תהליך של עיבוד בגרון (שהוא המחבר את הראש והגוף). בתהליך זה מתעלם השכל ולאחר זמן מופיעה המידה. | ||
===בעבודה | ===בעבודה=== | ||
בגרונו של האדם יש שלושה גורמים המקשרים את הראש והגוף: קנה, ושט וורידים. ובקבלה הם נקראים: שר המשקים, האופים והטבחים. וענינם הוא התגברות החומריות והשיקוע באכילה ושתיה, וכן רתיחת הדם בעניני העולם. | בגרונו של האדם יש שלושה גורמים המקשרים את הראש והגוף: קנה, ושט וורידים. ובקבלה הם נקראים: שר המשקים, האופים והטבחים. וענינם הוא התגברות החומריות והשיקוע באכילה ושתיה, וכן רתיחת הדם בעניני העולם. | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
ולכן הוא נקרא "[[מצרים]]", כי זה אותיות "'''מיצר - מי'''". דהיינו, אחד מכינויי [[ספירת הבינה]] הוא "[[מי]]" - כלומר, ביטול לחכמה וכן בגימטריה 50 כנגד [[חמישים שערי בינה]]. ומיצר זה מעכב את הנקודה הבאה מה"מי" (בינה) ללב. | ולכן הוא נקרא "[[מצרים]]", כי זה אותיות "'''מיצר - מי'''". דהיינו, אחד מכינויי [[ספירת הבינה]] הוא "[[מי]]" - כלומר, ביטול לחכמה וכן בגימטריה 50 כנגד [[חמישים שערי בינה]]. ומיצר זה מעכב את הנקודה הבאה מה"מי" (בינה) ללב. | ||
הדרך להפטר מבעיה זו היא: "הקול מעורר את הכוונה". כלומר, שע"י התפילה בקול הוא מכניס את האהבה שתהא מורגשת בלב. כמו כן בעבודה ב[[רעותא דליבא]] הופכים את החושך לאור וממילא אינו מעכב. | הדרך להפטר מבעיה זו היא: "הקול מעורר את הכוונה". כלומר, שע"י התפילה בקול הוא מכניס את האהבה שתהא מורגשת בלב. כמו כן בעבודה ב[[רעותא דליבא]] הופכים את החושך לאור וממילא אינו מעכב{{הערה|ד"ה אור לי"ד ה'ש"ת.}}. | ||
==נחיצותו== | ==נחיצותו== |