7,240
עריכות
אין תקציר עריכה |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←ירידתה לעולמות בי"ע: תיקון קישורים) |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
==ירידתה לעולמות בי"ע== | ==ירידתה לעולמות בי"ע== | ||
מלכות דאצילות יורדת להחיות את [[עולמות בי"ע]], ולברר בו את הניצוצות, ומשם מעלה אותם בבחינת תיקון בעולם האצילות. | מלכות דאצילות יורדת להחיות את [[עולמות בי"ע]], ולברר בו את הניצוצות, ומשם מעלה אותם בבחינת תיקון בעולם האצילות. בסדר ירידתה לעולמות בי"ע נאמרו מספר ביאורים: | ||
בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו", ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה. | בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו" (שערי גן עדן נסגרים), ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה. | ||
בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[כסא]], ולכן נקרא עולם הבריאה בשם | בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[עולם הכסא|כסא]], ולכן נקרא עולם הבריאה בשם כורסייא. ענין הכסא הוא כמשל הכסא שישיבה בו ענין של השפלה, שכאשר אדם עומד אזי הוא בעל קומה וראשו ומוחו גבוהים מעל הארץ, ועל ידי ישיבה נשפל קומתו. | ||
בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות בי"ע ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות לעולם האצילות ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]]. | בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות בי"ע ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות לעולם האצילות ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]]. |