7,240
עריכות
אין תקציר עריכה |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←ענינו: הסרת קישור) |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
בפרטות, הירידה מן עולם ה[[אצילות]] לעולם הבריאה הוא צמצום גדול בדרך של [[אין ערוך]], שכן הירידה של האור מעולם האצילות לעולם הבריאה היא באמצעות [[פרסא]], כלומר, מסך הסתיר את האור. ה[[פרסא]] מסתירה את האור של עולם האצילות, והאור היורד לעולם הבריאה הוא אור של תולדה. מצד ההסתר של ה[[פרסא]], עולם הבריאה הוא עולם נפרד, ונחשב הוא כ[[יש מאין]] ביחס ל[[עולם האצילות]]. | בפרטות, הירידה מן עולם ה[[אצילות]] לעולם הבריאה הוא צמצום גדול בדרך של [[אין ערוך]], שכן הירידה של האור מעולם האצילות לעולם הבריאה היא באמצעות [[פרסא]], כלומר, מסך הסתיר את האור. ה[[פרסא]] מסתירה את האור של עולם האצילות, והאור היורד לעולם הבריאה הוא אור של תולדה. מצד ההסתר של ה[[פרסא]], עולם הבריאה הוא עולם נפרד, ונחשב הוא כ[[יש מאין]] ביחס ל[[עולם האצילות]]. | ||
ומן הצד השני, עולם זה עדיין מרגיש את מקורו, [[עולם האצילות]], ונקרא הוא בשם | ומן הצד השני, עולם זה עדיין מרגיש את מקורו, [[עולם האצילות]], ונקרא הוא בשם עולם הכסא, ביחס לגילוי של [[עולם האצילות]]. כמו כן אף שבכללות נחשב עולם האצילות ל[[עלמא דאתכסיא]] לעומת עולמות בי"ע שהם בבחינת [[עלמא דאתגליא]], הרי שבפרטות גם עולם הבריאה נחשב עלמא דאתכסיא שכן אינו בא עדיין לידי גילוי. ומשום כך: "יוצר אור ובורא חושך", שעולם הבריאה הוא עדיין בבחינת חושך, לעומת עולם היצירה שהוא בבחינת אור. | ||
==ראשית הפירוד== | ==ראשית הפירוד== |