1,664
עריכות
שורה 20: | שורה 20: | ||
שלא כפי שחושבים רבים מאנ"ש, המחבר היה יהודי ירא ושלם מתחילתו ועד סופו, ולאחר שעלה לארה"ק התחתן עם ביתו של א' האדמו"רים בתל אביב וכו'. במכתב שכתב המחבר לידידו (נדפס בסוף המהדורה החדשה של 'ידיעות ספרים') מבאר המחבר כי מטרתו היא ליצור סוגה ספרותית חדשה, שתמשוך את לבב הקורא, ותכניס אותו לעולם של חיפוש ותשוקה רוחנית, שאיפה אחר האמת, ותעורר בו רצון פנימי להתקרב לאלוקיו. לצורך כך הוא השתמש בידיעותיו כפסיכולוג, ובמורשתו הרוחנית החב"דית. עד כאן לדבריו. לא ידעתי איך האם וכיצד להתייחס למכתב זה, ולכן הבאתי פה את עיקרו, ואשאיר זאת לחכמים ממני. • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 15:45, 3 באפריל 2013 (IDT) | שלא כפי שחושבים רבים מאנ"ש, המחבר היה יהודי ירא ושלם מתחילתו ועד סופו, ולאחר שעלה לארה"ק התחתן עם ביתו של א' האדמו"רים בתל אביב וכו'. במכתב שכתב המחבר לידידו (נדפס בסוף המהדורה החדשה של 'ידיעות ספרים') מבאר המחבר כי מטרתו היא ליצור סוגה ספרותית חדשה, שתמשוך את לבב הקורא, ותכניס אותו לעולם של חיפוש ותשוקה רוחנית, שאיפה אחר האמת, ותעורר בו רצון פנימי להתקרב לאלוקיו. לצורך כך הוא השתמש בידיעותיו כפסיכולוג, ובמורשתו הרוחנית החב"דית. עד כאן לדבריו. לא ידעתי איך האם וכיצד להתייחס למכתב זה, ולכן הבאתי פה את עיקרו, ואשאיר זאת לחכמים ממני. • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 15:45, 3 באפריל 2013 (IDT) | ||
:אכן הי' ירא ושלם. לא היה נשוי לבתו של אדמו"ר. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | :אכן הי' ירא ושלם. לא היה נשוי לבתו של אדמו"ר. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | ||
::כמו שכתבתי למעלה, גם אם כוונתו הייתה טובה, הדרך אליה רצופה בזלזול קשה ביהודים וצדיקים (ראה ר' נחום מטשערנוביל)--[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 12:35, 4 באפריל 2013 (IDT) |