שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 738 בתים ,  00:31, 28 במרץ 2013
אין תקציר עריכה
{{לעריכה|סגנון כללי}}
בתחילת שנות השי"נים הומצא כלי תקשורת חדש, '''טלוויזיה''' היא שמו. דרך כלי תקשורת דרכה זה מועברים שידורי קול ומראה דרך לווינים, ובעיקר אלו תוכניות בילוי ותרבות פנאי, תרבות ופנאי.
הרבי אמראומר, כי טלוויזיה הטלוויזיה הינה פרצה גדולה שאין כמוה. אפילו הגויים יצאו , כיון שעד עתה ברעש נגד ההכומר היה בכנסיה והיהודי בבית, ואילו עתה ע"טלוויזיאי הטלויזיה מכניסים את הכומר הביתה (רח", המביאה הרס וחורבן על הילדים, וחושבים כיצד לחזור מזה עד כמה שאפשר. אבוי לנו שבני ישראל צריכים ללמוד מהגויםל).
מקרים זאת בנוסף לכך שע"י מראות אלו נכנסים ענינים בלתי רצויים לראש של האדם (והסכנה גדולה יותר כאשר הוא קטן), ואכןמקרים רבים של הרג ורצח בני-אדם התרחשו, על ידי כלי משחית זה, והכל מודים שאחת הסיבות לכך היא – ה"טלוויזיא" והסרטים, שבהם מתבוננים בבני-אדם ההורגים ויורים זה בזה. עד שאפילו הגויים יצאו עתה ברעש נגד ה"טלוויזיא", המביאה הרס וחורבן על הילדים, וחושבים כיצד לחזור מזה עד כמה שאפשר. אבוי לנו שבני ישראל צריכים ללמוד מהגוים.
==הפרכת טענות השונות==
ובקשר לה"טענה" שזהו ישנם הטוענים כי זהו ענין של הכרח , שמוכרחים להזיקה בבית לצורך ידיעת החדשות והדומה. אולם אינם חושבים מה הי' מצב העולם לפני עשר שנים(זמן אמירת שיחה זו היתה ב[[תשי"ד]]), לפני שהופיעה ה"טלוויזיא"? וכי אז לא התנהל העולם עם כל הענינים?! אפילו אם יחשוב אדם שהוא יסתכל רק בתכניות ה"דתיות" של ה"טלוויזיא", שבהן מותר להסתכל?
אפילו אם יחשוב אדם שהוא יסתכל רק בתכניות ה"דתיות" של ה"טלוויזיא", שבהן מותר להסתכל – אך כיצד יכולים ההורים לערוב לילדיהם שלא יסתכלו בתכניות אחרות, שבהן אסור להסתכל, בטענה, שמכיוון שההורים מסתכלים ב"טלוויזיא", יכולים גם הם להסתכל במה שברצונם! ובפרט כאן ב[[ארה"ב|אמריקא]], שהילדים אינם שומעים כ"כ בקול הוריהם...
ומי יכול לערוב עבור ההורים עצמם, שהם עצמם לא ייכשלו; היום מסתכלים הם בתכנית המותרת, ומחר יחטפו מבט קצר על תכנית אחרת, ולאט לאט יהי' "הותרה לו" לגמרי.
כל אלו שיש ברשותם "טלוויזיא" – הרי אף אחד מהם לא יאמר שקנה זאת כדי שעי"ז יתוספו אצלו [[יראת שמים]] ו[[מדות טובות]]. לכל אחד יש "תירוץ" על כך – אם עבור רהיט כלשהו ("אַ שטיק פאָרניטשער") בבית, או בגלל האשה, או שאומר שקיבלה במתנה, ומה יעשה – האם יזרקנה?..
 
===הבאת ענייני שלוש עבירות החמורות לבית על ידי הטלוויזיה===
הרבי הוסיף, שפעם נהגו להזהר שלא לעבור בסמוך לבית-תיפלתם, והיו מעדיפים ללכת מסביב. אמא לא היתה מניחה לבנה להתקרב לבית-תיפלתם, או לראות שתי וערב. ואילו היום – הרי ע"י ה"טלוויזיא" מביאים אל תוך הבית את בית-תיפלתם, את ה"גלח" ואת השתי וערב רח"ל!
פעם היו מוסרים נפשם שלא לשמוע את דרשתו של ה"גלח", והיום, ע"י ה"טלוויזיא", מביאים את ה"גלח" הביתה, ועוד מכניסים זאת בקדושה – "לשם שמים"...{{הערת שוליים|1=תורת מנחם חלק יב, שנת [[תשי"ד]] חלק שלישי שיחה לא' – ראש-חודש אלול ה'תשי"ד. [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/12/17/190 עמ' 190].}}
 
==חב"ד בטלוויזיה==
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:השקפה בתורת חב"ד]]

תפריט ניווט