ציונות דתית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,824 בתים ,  20 במרץ 2013
(ערך קצרמר.)
שורה 4: שורה 4:
הציונות הדתית מתבססת בעיקר על הגותו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שראה את הקמת המדינה כהתחלת הגאולה. משנתו מסתמכת על כמה מקורות בתלמוד ובמדרשים.--להרחיב
הציונות הדתית מתבססת בעיקר על הגותו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שראה את הקמת המדינה כהתחלת הגאולה. משנתו מסתמכת על כמה מקורות בתלמוד ובמדרשים.--להרחיב
   
   
==ההתנגדות של הרבי לרעיון==
==ההתנגדות לרעיון הציוני==
הרבי מתנגד לרעיון זה, כיון שהרמבכבר פסק, שרק משיח הוא זה שיתחיל את הגאולה.--להרחיב
מנהיגי היהדות החרדים, ובהם אדמו"רים ורבנים רבים, ראו בציונות דבר הנוגד את עקרונות היהדות, ועל כן יצאו נגדה בחריפות רבה. הטענות לא היו שוות, והם התפצלו למספר מישורים:
*'''נסיון לדחוק את הקץ'''{{הערה|1=[[אגרות קודש אדמו"ר הרש"ב]], ח"א אגרת פו, י' תמוז תרנ"ט.}}.
*'''התגרות באומות'''{{מקור}}.
*'''שיתוף פעולה עם אשים שאינם שומרי תורה ומצוות'''{{מקור}}.
 
 
כשהחלה התנועה הציונית להכות שורשים ברוסיה, הוציא [[אדמו"ר הרש"ב]] מכתב ארוך{{1=[[אגרות קודש אדמו"ר הרש"ב]], ח"א אגרת קכב, ד' שבט תרס"ג.}} בו הוא שולל לחלוטין את הציונות על כל ענפיה וסוגיה, ומשיב לכל הטוענים על התוצאות הטובות כביכול שמביאה התנועה הציונית.
 
גם במכתבי [[הרבי]] ניתן למצוא ביטויים רבים נגד הציונות, ושלילה תקיפה של קריאת הציונות וההתיישבות היהודית בארץ בשם 'אתחלתא דגאולה', וזאת כיון שה[[גאולה]] על פי הלכה צריכה להיות על ידי [[משיח]], הרבי מתנגד לרעיון זה, כיון שה[[רמב]]{{הערה|1=הלכות מלכים פרק י"א הלכה א'.}} פסק בספרו '[[היד החזקה]]': "'''המלך המשיח''' עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה . . ויקבץ נדחי ישראל", וממילא, כל פעולה שאינה נעשית על ידי מלך המשיח, אינה חלק מתהליך הגאולה, ולא ניתן לקרוא לה 'אתחלתא דגאולה'{{הערה|1=להרחבה, ראו במכתבו של הרבי לרב [[שלמה יוסף זוין]]. {{מקור}}.


==מלחמה רוחנית בציונות==
==מלחמה רוחנית בציונות==

תפריט ניווט