אדם (במרכבה): הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 2 בתים ,  5 באוגוסט 2007
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"אדם" הוא דמות אחת  מארבעת חיות  הקודש ב[[מעשה מרכבה]] שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "[[אריה (במרכבה)|אריה]]" "[[שור (במרכבה)|שור]]" "[[נשר (במרכבה)|נשר]]".
"אדם" הוא דמות אחת  מארבעת חיות  הקודש ב[[מעשה מרכבה]] שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "[[אריה (במרכבה)|אריה]]" "[[שור (במרכבה)|שור]]" "[[נשר (במרכבה)|נשר]]".


כל אחד מארבעת החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל.
כל אחת מארבע החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל.


הטעם הוא, כי כל ענין ועבודת חיות המרכבה היא בשביל שתהיינה "נושאות את הכסא" למעלה מעלה, זאת אומרת, ש[[עולם הבריאה]] שהוא בחינת כסא הכבוד עם ה"דמות כמראה אדם" שעל הכסא - ה[[ספירות]] ב[[עולם האצילות]], שיעלו אל דרגה עליונה בחינת "כי לא אדם הוא" - [[אור אין סוף]] ב"ה שלמעלה מאצילות, וזאת בכדי להמשיך ולעשות שבחינת האדם העליון שעל הכסא יהיה בבחינת ביטול והתכללות, ולא ישתלשלו מהספירות (אדם) - בחינת ענפין מתפרדין ח"ו.
הטעם הוא, כי כל ענין ועבודת חיות המרכבה היא בשביל שתהיינה "נושאות את הכסא" למעלה מעלה, זאת אומרת, ש[[עולם הבריאה]] שהוא בחינת כסא הכבוד עם ה"דמות כמראה אדם" שעל הכסא - ה[[ספירות]] ב[[עולם האצילות]], שיעלו אל דרגה עליונה בחינת "כי לא אדם הוא" - [[אור אין סוף]] ב"ה שלמעלה מאצילות, וזאת בכדי להמשיך ולעשות שבחינת האדם העליון שעל הכסא יהיה בבחינת ביטול והתכללות, ולא ישתלשלו מהספירות (אדם) - בחינת ענפין מתפרדין ח"ו.
254

עריכות