שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 35 בתים ,  00:00, 5 ביולי 2012
מ
סידור ציטוט
זמן קצר לפני [[הסתלקות]]ו של [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר:
::''"{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מקום יש להתגדר בו. לכו אל [[יהודי]] מרוקו שצריכים למלמדים ומורים והרביצו [[תורה]] ביניהם. אין חילוק בין בני ישראל אם אשכנזים או ספרדים המה. כולנו בני [[אברהם]] [[יצחק]] ו[[יעקב]] אנחנו, ולנו א-ל אחד בשמים ותורה אחת בארץ". }}
על יסוד דברים אלה הותחלה עבודת [[חינוך]] של חיזור ה[[תורה]] במדינות אפריקה הצפונית. זמן קצר לאחר הסתלקותו של הרבי הריי"צ, ביום כ' שבט [[תש"י]], נשלח האברך [[מיכאל ליפסקר]] למרוקו לבחון את המצב אך בשליחותו של הרבי הריי"צ. בחודש חשוון [[תשי"א]] נלווה אליו הרב [[שלמה מטוסוב]], שהינו גם ה[[שליח]] הראשון אותו שלח הרבי, והעבודה התחילה. לאחר זמן, בשנת [[תשי"ז]], נשלח הרב [[שלום איידלמן]].
[[הרבי]] שנתן את ליבו לעבוד בהתמסרות ומסירות נפש בענין החינוך של יהודי מרוקו, להוציא לפועל את רצונו של כ”ק חותנו נ”ע בענין זה - עודדם בעבודתם הקשה והאחראית, ובמשך זמן קצר ביותר התחילו לצוץ ולפרוח מוסדות חינוך [[ליובאוויטש]]ים במקומות שונים בכל רחבי מרוקו.
בשנת [[תשי"ט]] שלח הרבי את הרב [[יהודה לייב רסקין]] לשליחות לעיר [[קזבלנקה]] שבמרוקו, אליה נסע לאחר חתונתו. בשליחותו עמד על משמר במשך ארבעים וארבע שנה מתוך מסירות נפש עצומה. במסגרת תפקידו עמד בראש מרכז ‘ופרצת’ [[ליובאוויטש]], וניהל את מוסד ‘[[בית רבקה]]’.
==מוסדות חב"ד במרוקו==

תפריט ניווט