חב"דפדיה:פארבריינגען: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 290: שורה 290:
:"ודייק/ודקדק ותמצא קל/קושטא", "ודוק וקל" ו"ועיין דברי ותמצאם קלים" - לעומת "ודוחק קצת". כללו של דבר, צריך להכיר את סגנון הכתוב כדי להבין כוונת הר"ת. באידיש מדובר בהלצות; "וויפיל דו וילסט/וועסט קוועצ'ן/קענען/קריכן/קראצן" ואין לדבר סוף. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:24, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
:"ודייק/ודקדק ותמצא קל/קושטא", "ודוק וקל" ו"ועיין דברי ותמצאם קלים" - לעומת "ודוחק קצת". כללו של דבר, צריך להכיר את סגנון הכתוב כדי להבין כוונת הר"ת. באידיש מדובר בהלצות; "וויפיל דו וילסט/וועסט קוועצ'ן/קענען/קריכן/קראצן" ואין לדבר סוף. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:24, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
::לע"ע איני מתמצא כ"כ בשפת רבינו, אשמח לראות תרגום. [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 08:26, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
::לע"ע איני מתמצא כ"כ בשפת רבינו, אשמח לראות תרגום. [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 08:26, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
כמה שתרצה/תוכל ללחוץ/לגרד/לטפס, או כמה שביכולתך/בכישורך. ההלצות מתייחסות ליכולת מיצוי התוכן מטקסט. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:37, 21 בנובמבר 2011 (UTC){{הערות שוליים}}
כמה שתרצה/תוכל ללחוץ/לגרד/לטפס, או כמה שביכולתך/בכישורך. ההלצות מתייחסות ליכולת מיצוי התוכן מטקסט. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:37, 21 בנובמבר 2011 (UTC)


== לחיים ==
== לחיים ==
שורה 296: שורה 296:
מישהו כאן? אני מתוועד בשעה וחצי הקרובה. כולם מוזמנים.  '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ו' בכסלו ה'תשע"ב, למניינם 00:11, 2 בדצמבר 2011 (UTC)
מישהו כאן? אני מתוועד בשעה וחצי הקרובה. כולם מוזמנים.  '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ו' בכסלו ה'תשע"ב, למניינם 00:11, 2 בדצמבר 2011 (UTC)
:אני כאן. אתה מוזמן להתחיל. לחיים לחיים. [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 09:51, 2 בדצמבר 2011 (UTC)
:אני כאן. אתה מוזמן להתחיל. לחיים לחיים. [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 09:51, 2 בדצמבר 2011 (UTC)
== קווים לדמות  של המשפיע החסידי אברהם מאיור ==
== קווים לדמות  של המשפיע החסידי אברהם מאיור ==
לאחר שחיים נהר ביקש שהדיון יעבור (מהערך אברהם דריזין) לפה אני מבקש להתחיל שוב עם הדיון שהותחל שם: האם היה איזה מקרה כל שהו עם ר' אברהם מאיור שהרבי לא הרשה לא להגיע ל770 והוא הגיע בכל זאת וכאן מתחיל הויכוח האם הרבי צעק עליו ואפילו לא התייחס אליו לתקופה מסוימת או שהרבי אדרבה עודד אותו וחייך אליו כאשר הבחין בו למרות שהוא ניסה להתחבא כל החודש אשמח לשמוע את דעתכם--[[משתמש:חצקל|חצקל]] - [[שיחת משתמש:חצקל|שיחה]] 12:05, 19 באפריל 2012 (IDT)
לאחר שחיים נהר ביקש שהדיון יעבור (מהערך אברהם דריזין) לפה אני מבקש להתחיל שוב עם הדיון שהותחל שם: האם היה איזה מקרה כל שהו עם ר' אברהם מאיור שהרבי לא הרשה לא להגיע ל770 והוא הגיע בכל זאת וכאן מתחיל הויכוח האם הרבי צעק עליו ואפילו לא התייחס אליו לתקופה מסוימת או שהרבי אדרבה עודד אותו וחייך אליו כאשר הבחין בו למרות שהוא ניסה להתחבא כל החודש אשמח לשמוע את דעתכם--[[משתמש:חצקל|חצקל]] - [[שיחת משתמש:חצקל|שיחה]] 12:05, 19 באפריל 2012 (IDT)
שורה 309: שורה 306:
א' כל כמדומני שאותו אחד שפירש לא נכון היה אחים למשפחת ש.ט הידועים בשפיצקייט הלא קשורה שלהם.
א' כל כמדומני שאותו אחד שפירש לא נכון היה אחים למשפחת ש.ט הידועים בשפיצקייט הלא קשורה שלהם.
ב' בכל זאת שם הערך זה פארבריינגען  אז אני מעוניין לפתוח דיון האם באמת במקרה שהרבי כותב או מרמז שעדיף שישאר בארץ יש מקום להגיע בכל זאת כמו הסיפור שהיה בזעמבין שבשבועות כל המשפיעים היו נוסעים לליובאויטש ושני תמימים שאלו את ר' גרונם אם הם יכולים להצטרף אליו ולא קיבלו אישור ובכל זאת נסעו ללא אישור וכמדומני שמסופר שהרבי ידע במפורש שלא היה להם אישור ובכל זאת הרבי הראה להם יחס מאד אוהד האם ניתן ללמוד מכך? [[משתמש:חצקל|יחי המלך!, חצקל]] - [[שיחת משתמש:חצקל|שיחה]] 21:32, 19 באפריל 2012 (IDT)
ב' בכל זאת שם הערך זה פארבריינגען  אז אני מעוניין לפתוח דיון האם באמת במקרה שהרבי כותב או מרמז שעדיף שישאר בארץ יש מקום להגיע בכל זאת כמו הסיפור שהיה בזעמבין שבשבועות כל המשפיעים היו נוסעים לליובאויטש ושני תמימים שאלו את ר' גרונם אם הם יכולים להצטרף אליו ולא קיבלו אישור ובכל זאת נסעו ללא אישור וכמדומני שמסופר שהרבי ידע במפורש שלא היה להם אישור ובכל זאת הרבי הראה להם יחס מאד אוהד האם ניתן ללמוד מכך? [[משתמש:חצקל|יחי המלך!, חצקל]] - [[שיחת משתמש:חצקל|שיחה]] 21:32, 19 באפריל 2012 (IDT)
{{הערות שוליים}}

תפריט ניווט