נצרות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 475 בתים ,  20 באפריל 2012
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


== מקים הנצרות ==
== מקים הנצרות ==
הדת מבוססת על ישו הנוצרי המכונה גם 'אותו האיש'. לפני שחטא הוא היה תלמידו של רבי [[יהושע בן פרחיה]] והתלווה אליו. כאשר ראה רבי יהושע בן פרחיה שאינו תלמיד הגון החרימו ונידהו{{הערת שוליים|תלמוד בבלי, מסכת סוטה דף מז א'}}. הוא דחה אותו מלקבלו חזרה אליו כמה פעמים. בפעם האחרונה בא אליו ישו באמצע [[קריאת שמע]], ויהושע בן פרחיה סימן לו בידו שימתין. ישו חשב כי יהושע דוחה אותו שוב, והוא המיר את דתו ועבד עבודה זרה.  
הדת הוקמה לאחר חורבן בית שני על ידי שאול התרשיש (פולוס) מתלמידי רבן גמליאל הנשיא, יחד עם שמעון (פטרוס). מבוססת על דמותו של ישו בן סטדא הנוצרי המכונה גם 'אותו האיש'. שהיה תלמידו של רבי [[יהושע בן פרחיה]] והתלווה אליו כשברח למצרים שם למד כשפים. כבר אז ראה רבי יהושע בן פרחיה שאינו תלמיד הגון ולאחר המעשה בפונדק החרימו ונידהו עם ארבע מאות שופרות {{הערת שוליים|תלמוד בבלי, מסכת סוטה דף מז א'}}. הוא דחה אותו מלקבלו חזרה אליו כמה פעמים. בפעם האחרונה בא אליו ישו באמצע [[קריאת שמע]], ויהושע בן פרחיה סימן לו בידו שימתין. ישו חשב כי יהושע דוחה אותו שוב, יצא ועבד עבודה זרה.  


הוא הסית והדיח אחריו הרבה יהודים, ועל פי דיני מסית ומדיח נגמר דינו למיתה.  
הוא הסית והדיח אחריו הרבה יהודים, ועל פי דיני מסית ומדיח נגמר דינו למיתה. כאשר בקש רבי יהושע להחזירו אמר לו: "כך מקובלני ממך "כל החוטא ומחטיא את הרבים, אין מספיקים בידו לעשות תשובה".


הדעות חלוקות בשאלה מי הרגו בפועל, יש אומרים כי בית דין הרגו אותו, וכמופיע בצנזורי הש"ס ב[[מסכת סנהדרין]] "ישו הנוצרי יוצא ליסקל על שהסית והדיח את ישראל", אך יש המקשים על כך שמקובל כי הוא היה לאחר ביטול הסנהדרין בזמן שבית דין לא היו דנין דיני נפשות, ורוצים לתרץ כי מדובר באדם אחר. דעה אחרת, הרווחת בין היסטוריונים, סבורה כי נהרג בידי הרומאים.
הדעות חלוקות בשאלה מי הרגו בפועל, יש אומרים כי בית דין הרגו אותו, וכמופיע בחסרונות הש"ס ב[[מסכת סנהדרין]] "ישו הנוצרי יוצא ליסקל על שהסית והדיח את ישראל", אך יש המקשים על כך שמקובל כי הוא היה לאחר ביטול הסנהדרין בזמן שבית דין לא היו דנין דיני נפשות, ורוצים לתרץ כי מדובר באדם אחר. דעה אחרת, הרווחת בין היסטוריונים, סבורה כי נהרג בידי הרומאים.


בגמרא [[גיטין]] מובא כי הוא נידון בצואה רותחת, שכן כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת.
בגמרא [[גיטין]] מובא כי הוא נידון בצואה רותחת, שכן כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת.
102

עריכות

תפריט ניווט