תנש"א: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4,533 בתים ,  5 באפריל 2012
אין תקציר עריכה
מ (תנש"א הועבר לתשנ"א במקום הפניה: כנ"ל.)
אין תקציר עריכה
שורה 50: שורה 50:


*בעקבות [[מלחמת המפרץ]] - הרבי מבטיח "ארץ ישראל המקום הבטוח ביותר". כמו כן הרבי צופה את סיום המלחמה עד ל[[פורים]].
*בעקבות [[מלחמת המפרץ]] - הרבי מבטיח "ארץ ישראל המקום הבטוח ביותר". כמו כן הרבי צופה את סיום המלחמה עד ל[[פורים]].
==[[ו' באייר]]==
ביום '''ו' [[אייר]] [[תשנ"א]]''' ב[[התוועדות]] קודש של [[הרבי]] [[מלך המשיח]] מכריז הרבי כי הדרך הישרה להבאת ה[[גאולה]] - לימוד עניני [[גאולה]] ו[[משיח]].
הכרזה זו באה בעקבות [[השיחה הידועה|שיחתו הידועה]] של הרבי בכ"ח ניסן באותה שנה, בה דרש לעשות ככל יכולתנו להבאת הגאולה.
באותה התוועדות, שהוקדשה כולה לנושא המשיח והגאולה, הכריז לראשונה הרב [[דוד נחשון]] לפני הרבי את ההכרזה: {{יחי}}. להכרזה זו הגיב הרבי בחיוך רחב.
==יומן אירועים ו' אייר תנש"א==
בליל שבת קודש  אור לו' אייר [[תנש"א]] עודד הרבי את הניגון "שישו ושמחו בשמחת הגאולה" בדרך יציאתו מתפילת ערבית, וכרגיל נוצרו מעגלי ריקודים ובהמשך התחילו לשיר "זאָל שוין זיין די גאולה", ואח"כ הסתובב ר' [[דוד ישראל נחשון]] ועורר על כך שצריכים לשיר במנגינה הזאת את המילים "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" כפי שנכתב לרבי שליט"א לאחרונה בדו"ח של "מטה משיח", ואכן רקדו בניגון עם המילים האלולמשך זמן ארוך מתוך שמחה רבה ועצומה (כולל "קולע'ס" וכו').
בהמשך הלילה שרו את הניגון הנ"ל גם בכו"כ מהתוועדויות ה"שלום זכר" וכיו"ב שהתקיימו ברחבי השכונה.
למחרת בהתוועדות בסיום שיחה ד' הזכיר הרבי כרגיל שכעת יעלו מלמטה למעלה ויכריזו את פרטי הדברים וכו' (והפעם הרבי הוסיף עוד קטע שלא נאמר בשבתות האחרות:) ש"מצוה לפרסם עושי מצוה" ופרסום זה נעשה הפרסום בכל העולם כולו, ועד לכל סדר ההשתלשלות, וזוכים לשמוע ההכרזה ש"הנה זה (משיח) בא" וההכרזה תהדהד בכל סדר ההשתלשלות.
בסיום החלוקה ניגש ר' [[דוד ישראל נחשון]] וחבריו ר' [[אבי טאוב]] ור' [[שמריה הראל]] כדי לקבל את בקבוק המשקה. הרבי מזג להם כחצי כוס משקה (יותר מהרגיל).
ואז הכריז ר' [[דוד ישראל נחשון]] (תוכן) "משקה זה יחולק בכל המטות והוועדים הקשורים עם ביאתו והתגלותו של המשיח, בקשר עם התגלותו והכתרתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א למלך המשיח! וזאת בקשר עם זה שכבר פסקו הבתי-דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן (והכריז בפעם הראשונה בנוכחות הרבי) יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!", ואחריו שאג כל הקהל בקריאת "יחי!".
הרבי הנהן בראשו הק' בשעת מעשה , וכשהכריז היו פני הרבי לימינו וחייך קצת.
הנ"ל הכריז עוד שתי פעמים כנ"ל כשכל הקהל שואג אחריו בקריאת "יחי!", ואחרי הפעם השלישית הכריז הקהל "יחי, יחי, יחי יחי יחי!" (כמו שהילדים עושים אחרי הפסוקים) והמשיכו לשיר "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (במנגינת "חיילי אדוננו"), והרבי עודד בידו הק'.
במוצאי שבת כשהרבי נכנס לתפילת מעריב בזאַל הקטן למעלה (כרגיל בכל מוצש"ק), הנה כבר משך כמה דקות לפני שנכנס שרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (בניגון של "זאָל שוין זיין די גאולה"), ובכניסתו עודד כ"ק אדמו"ר שליט"א בידו הק', ובעומדו ליד הסטנדר עודד בב' ידיו הק' (דבר לא רגיל כלל(בזאל הקטן)!!!). וגם אחרי התפילה עודד בידו הק' את הניגון הנ"ל בצאתו.
==קישורים חיצוניים==
*[http://chabad.info/images/notimage/45333_he_1.pdf 'יומן של הרב נחשון מאותה התקופה'] {{אינפו}} {{PDF}}
{{תנש"א משיח}}
{{תנש"א משיח}}


{{תנש"א}}
{{תנש"א}}

תפריט ניווט