תורה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,189 בתים ,  3 בינואר 2012
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
==מקורה ושרשה==
==מקורה ושרשה==
התורה היא האמצעי המרכזי באמצעותו מתקשר העולם עם הקב"ה, כמאמר הזוהר: "תלת קשרין מתקשרין דא בדא ישראל באורייתא ואורייתא בקודשא בריך הוא".
התורה היא האמצעי המרכזי באמצעותו מתקשר העולם עם הקב"ה, כמאמר הזוהר: "תלת קשרין מתקשרין דא בדא ישראל באורייתא ואורייתא בקודשא בריך הוא".
הקב"ה מצד עצמו אינו בערך לעולמות וכדי לברוא את העולמות צמצם הקב"ה את עצמו והמשיך ממנו את אור ה[[קו]] הנקרא גם צנור אותיות רצון שהיא התורה (רצונו של הקב"ה).
א"כ התורה היא מקור החיות לכל העולמות וממנה נשפע חיות לכל נברא לפי ענינו. וכמו על דרך משל נהר גדול שכדי שיימשך לצינורות קטנים צריך צינור גדול שדרכו יושפע לצינורות הפרטיים. כך התורה היא רצון (צינור) כללי לאור הנשפע לעולמות. אמנם עם היות שהרצון לעולמות פי' שאור אין סוף בא בגבול לפי ערך העולמות, אמנם מהות האור הנשפע דרך צמצום זה הוא אותו אור אין סוף הבלי גבול רק שבא בהגבלה. וכמשל מי הנהר הנמשכים בצינור שאין מהות המים משתנים. התורה היא גם חכמתו של הקב"ה ([[חכמה דא"ק]]) אשר באמצעותה נקבע אופן ההמשכה לכל דרגה בפרטות


התורה קדמה לעולם, ששורש התורה הוא בבחינת [[שעשועי המלך בעצמותו]] שעל זה נאמר "ואהיה אצלו אמון ואהיה אצלו שעשועים", ורק לאחר בריאת העולם והמשכת התורה לעולם הזה היא נעשית בבחינת "שעשועי את בני אדם".
התורה קדמה לעולם, ששורש התורה הוא בבחינת [[שעשועי המלך בעצמותו]] שעל זה נאמר "ואהיה אצלו אמון ואהיה אצלו שעשועים", ורק לאחר בריאת העולם והמשכת התורה לעולם הזה היא נעשית בבחינת "שעשועי את בני אדם".
51

עריכות

תפריט ניווט