בית רבקה כפר חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
"למה לא ייסדו הורי התלמידות סמינר לבנות, והלא הוא אחד מהם..." – כך כתב הרבי בשאלה ובתביעה, בקיץ תשט"ז, להרה"ח ר' [[משה צבי סגל]], תושב כפר-חב"ד באותם ימים, שבנותיו, כמו עוד בנות תושבות הכפר, סיימו את לימודיהן בבית-הספר היסודי.
"למה לא ייסדו הורי התלמידות סמינר לבנות, והלא הוא אחד מהם..." – כך כתב הרבי בשאלה ובתביעה, בקיץ תשט"ז, להרה"ח ר' [[משה צבי סגל]], תושב כפר-חב"ד באותם ימים, שבנותיו, כמו עוד בנות תושבות הכפר, סיימו את לימודיהן בבית-הספר היסודי.


התגייסו אפוא עסקני אנ"ש באותם ימים, הרה"ח ר' [[פנחס טודרוס אלטהויז |פינחס (פיניע) אלטהויז]] ורעייתו, מרת ג' גינזבורג ומרת ח' זלמנוב, הרה"ח ר' [[שמריהו גוראריה]], הרה"ח ר' [[רפאל הכהן]] – והחליטו על הקמת הסמינר.
התגייסו אפוא עסקני אנ"ש באותם ימים, הרה"ח ר' [[פנחס טודרוס אלטהויז |פינחס (פיניע) אלטהויז]] ורעייתו, מרת ג' גינזבורג ומרת ח' זלמנוב, הרה"ח ר' [[שמריהו גוראריה]], הרה"ח ר' [[רפאל נחמן הכהן]] – והחליטו על הקמת הסמינר.


בהמלצת המרא דאתרא, הגה"ח הרב [[שניאור זלמן גרליק]], נתמנה מקבל המכתב הנ"ל מהרבי הרה"ח ר' [[משה צבי סגל]] למנהל הסמינר החדש.
בהמלצת המרא דאתרא, הגה"ח הרב [[שניאור זלמן גרליק]], נתמנה מקבל המכתב הנ"ל מהרבי הרה"ח ר' [[משה צבי סגל]] למנהל הסמינר החדש.
שורה 14: שורה 14:
כמה שנים אחר-כך כשהמוסד עבר קשיים ותהפוכות וכמעט שנסגר, כתב הרבי שבמצב ירוד זה של המוסד אין טעם לקיומו אלא אם כן יימצא אברך בעל מרץ שיהיה מוכן לקחת על עצמו את עול ניהול המוסד ופיתוחו. והניהול הועבר ע"י עסקני חב"ד לידי הרה"ח ר' [[שמואל חפר]]. הוא נכנס לעבודה בשלבים, עד שכעבור זמן-מה הועמד בראשו.
כמה שנים אחר-כך כשהמוסד עבר קשיים ותהפוכות וכמעט שנסגר, כתב הרבי שבמצב ירוד זה של המוסד אין טעם לקיומו אלא אם כן יימצא אברך בעל מרץ שיהיה מוכן לקחת על עצמו את עול ניהול המוסד ופיתוחו. והניהול הועבר ע"י עסקני חב"ד לידי הרה"ח ר' [[שמואל חפר]]. הוא נכנס לעבודה בשלבים, עד שכעבור זמן-מה הועמד בראשו.


על המוסד עברו גלגולי ההתפתחות של מערכת החינוך, תחילתו כמדרשה למורות, אחר כך כסמינר דו-שנתי, ועתה כמכללה להכשרת עובדי הוראה, הזכאית להעניק דרגת שכר אקוויולנטית לתואר ראשון ושני (.B.A אקוויולנט, .M.A אקוויולנט). כשבכל צעד וצעד הרבי מתווה את הדרך ומורה כיצד לנהוג  
על המוסד עברו גלגולי ההתפתחות של מערכת החינוך, תחילתו כמדרשה למורות, אחר כך כסמינר דו-שנתי, ועתה כמכללה להכשרת עובדי הוראה, הזכאית להעניק דרגת שכר אקוויולנטית לתואר ראשון ושני (.B.A אקוויולנט, .M.A אקוויולנט). כשבכל צעד וצעד הרבי מתווה את הדרך ומורה כיצד לנהוג


==קווי ההתמחות==
==קווי ההתמחות==