תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]].
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]].


עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "[[צדיק]]" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "[[בעל תשובה]]". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו חזקה בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם.
עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "[[צדיק]]" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "[[בעל תשובה]]". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו חזקה בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם{{הערה|[[מאמר]] [[ד"ה]] "ומעיין מבית ה'" [[תש"ו]]. מאמר ד"ה "מים רבים". מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" [[תשל"ח]].}}.
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:נפש]]
==מקורות==
*מאמר ד"ה "ומעיין מבית ה'" תש"ו.
*מאמר ד"ה "מים רבים" ...
*מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" תשל"ח

תפריט ניווט