משיח מהחיים בגוף או בנפש: הבדלים בין גרסאות בדף

הפניה לדף מלך המשיח
אין תקציר עריכה
(הפניה לדף מלך המשיח)
 
שורה 1: שורה 1:
{{לאיחוד|ערךה=[[מלך המשיח]]}}
#הפניה [[מלך המשיח]]
הגמרא{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=24&daf=98b&format=text סנהדרין צח, ב.]}}: מסתפקת האם המשיח הינו מהחיים בדווקא או מאותם [[צדיקים]] שבמיתתם קרויים חיים.
 
:::''אמר [[רב]], אי מן [[חי|חייא]] הוא כגון [[רבינו הקדוש]], אי מן [[מת|מתיא]] הוא כגון דניאל איש חמודות"''.
 
מגמרא זו רואים לכאורה כי אכן ה[[אמוראים]] עצמם הסתפקו האם המשיח הינו מה[[צדיקים]] החיים ב[[עולם]] בזמן ביאתו, או מהצדיקים שנסתלקו מהעולם כבר לפני ביאתו, ויקום לתחיה כדי לגאול את עם ישראל.
 
גם בפירושו של [[רש"י]] הוא מפרש שני פירושים האם מדובר בקביעה חד משמעית כי אם מהחיים בהכרח שמדובר ב[[רבינו הקדוש]] ואם מהמתים בהכרח שמדובר בדניאל, ולפי פירושו השני הוא מפרש כי מדובר בדוגמא בלבד, ומדובר באנשים כדוגמת [[רבינו הקדוש]] ודניאל איש חמודות, שמלכו על ישראל במקצת, רבי הקדוש ב[[נשיאות]] ודניאל במינוי שקיבל על ידי נבוכדנצר, וכן מדובר באנשים שסבלו [[יסורים]]. אם כי לשונו של רש"י הוא "ואם '''היה''' מאותן שמתו כבר היה דניאל", ולכן יש האומרים שהכוונה היא לפי המאן דאמר שאין משיח לישראל שכבא אכלוהו בימי [[חזקיה]], מאמר שאינו נפסק להלכה ככל וכלל.
 
ישנם ראיות כי מלך המשיח יבוא משמים, מכיון שהגמרא {{הערת שוליים|1=[[עירובין]] מג, א.}} תולה את ביאתו של מלך המשיח בשבת אם יש תחומין למעלה מעשרה טפחים. אם כי מדברי הרמב"ם{{הערת שוליים|1=פ"י מהלכות מלכים.}} משמע שמדובר במלך שימלוך על עם ישראל וילחם מלחמות השם תקופה מסוימת לפני שיגאול את עם ישראל כליל.
== קישורים חיצונים ==
*'''[http://chabad.info/newvideo/video.php?id=864 האם משיח יכול לבוא מן המתים?]''' - הרב [[גרשון אבצן]], [[חב"ד אינפו]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:גאולה ומשיח]]