33,627
עריכות
(←ענינה) |
(←ענינה) |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
#'''ראשית הגילוי''' - הברקה ראשונית של רעיון שכלי מופשט, לפני היכנסה אל מסגרות הגיוניות. הברקה זו כבר מכילה בעצמה, בתמציתיות מרוכזת, את כל המבנה הרעיוני העתיד להתפתח ממנה, באמצעות העמקה ממושכת במהות ההבזק. פירוק הברק והפיכתו למשפטים מובנים, עד לקבלת המבנה המושלם, שייכת לתחומה של [[ספירת הבינה]]. | #'''ראשית הגילוי''' - הברקה ראשונית של רעיון שכלי מופשט, לפני היכנסה אל מסגרות הגיוניות. הברקה זו כבר מכילה בעצמה, בתמציתיות מרוכזת, את כל המבנה הרעיוני העתיד להתפתח ממנה, באמצעות העמקה ממושכת במהות ההבזק. פירוק הברק והפיכתו למשפטים מובנים, עד לקבלת המבנה המושלם, שייכת לתחומה של [[ספירת הבינה]]. | ||
#'''[[ביטול]]''' - ההתבטלות המוחלטת בהעדר כל הרגשה של מציאות אנוכית, מוכרחת כדי לאפשר את היווצרותה וקבלתה של ההברקה הראשונית אל תוך ספירת החכמה{{הערה|[[ספר התניא]], [[ליקוטי אמרים - פרק ו']].}}. | #'''[[ביטול]]''' - ההתבטלות המוחלטת בהעדר כל הרגשה של מציאות אנוכית, מוכרחת כדי לאפשר את היווצרותה וקבלתה של ההברקה הראשונית אל תוך ספירת החכמה{{הערה|[[ספר התניא]], [[ליקוטי אמרים - פרק ו']].}}. בספירות הבאות, ככל שהאור האלוקי הולך ומתעבה, מתמעטת גם רמת הביטול הרוחנית. | ||
נתבאר כי חכמה היא בבחינת "כח מה", כלומר כח ה[[ביטול]] המוחלט, שנותנת מקום לראשית ההשפעה. חכמה היא הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], וענינה הוא ראשית ההשכלה המתפרטת ב[[ספירת הבינה]]. חכמה נקראת גם בשם [[אב]] שכן בהמשכתה ל[[ספירת הבינה]] הנקראת בשם [[אם]] נוצרים שאר הספירות. | נתבאר כי חכמה היא בבחינת "כח מה", כלומר כח ה[[ביטול]] המוחלט, שנותנת מקום לראשית ההשפעה. חכמה היא הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], וענינה הוא ראשית ההשכלה המתפרטת ב[[ספירת הבינה]]. חכמה נקראת גם בשם [[אב]] שכן בהמשכתה ל[[ספירת הבינה]] הנקראת בשם [[אם]] נוצרים שאר הספירות. |