שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
בהיותו בן ל"ב שנים, הוכתר בכנסיה הגדולה השניה של [[אגודת ישראל]], כחבר במועצת גדולי התורה. בכנסיה השלישית במרינבאד בשנת [[תרצ"ז]] היה מראשי המדברים.
בשנת ‏‏[[תרצ"ג]] ביקר בפעם הראשונה ב[[ארץ הקודש]], וב[[תרצ"ט]] לפני פרוץ [[מלחמת העולם השניה]] החליט להתיישב בה. הוא פעל רבות בכל תחומי ההנהגה של ביצור חומת הדת והפצת התורה, הקים מרכז תורני חסידי חשוב בצפון תל אביב, ואלפים נמשכו אל האור שבקע מבית מדרשו. מחדרו פעל רבות לאחדות המחנה של שומרי התורה על כל פלגיהם. בד בבד עם הרחבת פעילותו בתל אביב החל להקים את מרכז חסידות סדיגורה בירושלים, שנעשתה עד מהרה למרכז של תורה וגמילות חסדים. בלילו האחרון קרא עם אחד מתלמידיו סדר [[ק"ש]] ו[[וידוי]], בבוקר [[כ"ט ניסן ]] [[תשל"ט]] ביקש כוס מים ובברכת שהכל פרחה נשמתו. מנוחתו כבוד בחלקת אדמור"י רוז'ין בבית החיים נחלת יצחק. דברי תורתו נקבצו בספרו "כנסת מרדכי".
היה בידידות גדולה עם בית ליובאוויטש. הוא אף נפגש עם ‏[[אדמו"ר הריי"צ]], ובמהלך השיחה דיברו אודות ספרו של אביו ה"קדושת אהרן". לאחר מכן שלח אל הרבי הריי"צ את הספר, ובמענה קיבל אגרת תודה. כמו כן עסק יחד עמו בעניני הצלת נפשות ב[[רוסיה]], ואף על כך התפרסמו אגרות הדדיות שהחליפו ביניהם.
1,087

עריכות

תפריט ניווט