תניא מהדורא קמא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,156 בתים ,  21 במרץ 2011
עריכה
(עריכה)
שורה 10: שורה 10:
לגבי העימוד של המהדורה הנוכחית הורה הרבי שאין חובה שיהיה תואם לתניא הרגיל {{הערת שוליים|זה למרות שדעתו של הרבי שאין לשנות את עמוד התניא, במקרה רגיל}} ובראש כל עמוד תופיע הכותרת "לקוטי אמרים".
לגבי העימוד של המהדורה הנוכחית הורה הרבי שאין חובה שיהיה תואם לתניא הרגיל {{הערת שוליים|זה למרות שדעתו של הרבי שאין לשנות את עמוד התניא, במקרה רגיל}} ובראש כל עמוד תופיע הכותרת "לקוטי אמרים".


== הוראות הרבי ==
הרבי ביקש מהמערכת לאתר כתבי יד נוספים של המהודרה קמא, מאחר וללא ספק היה לספר התניא מספר מהדורות קודמות, כאשר המהדורה המדוייקת ביותר תופיע במרכז ובהערות השוליים הם יושוו לכתבי-יד נוספים.
מאות תשובות והוראות ניתנו על ידי הרבי. בין השאר הרבי הורה שיחפשו כתבי-יד נוספים של ה"מהדורא קמא", כך שה"פנים" יהיה על-פי כתב-יד אחד ובשולי הגליון יבואו שינויי הנוסחאות שבכתבים האחרים.  


בשלב מסויים הבחינו העורכים בעליל כי כתב-היד שהרבי נתן בעת שהורה להדפיס את ה"מהדורא קמא" ("בוך אמרי בינה"), מדוייק הרבה פחות מכתבי-יד נוספים. במיוחד שבה אותם כתב-יד מסויים שהרבי מסר להם בשלב מאוחר יותר, שהיה ברור ומדוייק ביחס לכל האחרים.
התגלית הזאת הגיעה כאשר חלק גדול מפרקי הספר היה כבר מוכן לדפוס, אך בכל זאת שאלו על כך את הרבי, ותשובתו הייתה שבהתאם לכך צריך אכן לשנות וה"פנים" צריך להיות הנוסח של אותו כתב-יד.
במהלך הכנת הספר כתב הרבי יותר מפעם אחת, שבהתאם לנראה מכתבי-היד השונים בהכרח לומר שלספר התניא היו "יותר ממהדורא אחת" בטרם הדפסתו ולא רק מהדורא אחת, ו"אי אפשר לומר אחרת".
בשלב מאוחר יותר הורה הרבי גם לציין עובדה זו במבוא לספר:
להעיר בהקדמתם שהלשון קמא אינו מדויק כי (עכ"פ דכו"כ שינוים) קרוב לודאי, שהיו הרבה יותר ממהדורא אחת לפני מהדורא הסופית.
להעיר בהקדמתם שהלשון קמא אינו מדויק כי (עכ"פ דכו"כ שינוים) קרוב לודאי, שהיו הרבה יותר ממהדורא אחת לפני מהדורא הסופית.


תפריט ניווט