כ' בסיוון

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
(הופנה מהדף כ' סיון)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

<< >> חודש סיוון

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ' בסיוון הוא היום העשרים בחודש סיוון.

אירועים ביהדות[עריכה]

  • ב'תמ"ט – תמו שלשים ימי השליו (בשר) ומתו המתאוים בקברות התאוה (לשיטת ה'סדר עולם').
  • ד'תתקל"א – בקהילת בלויש מסרו 31 יהודים נפשם על קידוש ה' בעלילת דם. יום זה נקבע לתענית[1].
  • ת"ח – רבי יחיאל מיכל מנמירוב, מחבר הספר 'שברי לוחות', נרצח על קידוש ה' במהלך פרעות ביהודי נעמרוב.
  • ת"צ – רבי יוסף אירגס מליוורנו–איטליה, מחבר הספר 'שומר אמונים', נפטר.
  • תקס"א – רבי צבי הירש ("המגיד מנדבורנא"), מחבר הספר 'צמח ה' לצבי', נפטר.
  • תרצ"ז – רבי זאב טברסקי, האדמו"ר מרחמסטריווקא, נפטר.
  • תש"ס – רבי שרגא פייביש שנייבלג מלונדון, מחבר הספר 'שרגא המאיר', נפטר.
  • תשס"ו – רבי ישראל דן טאוב ממודז'יץ, נפטר.

ימי חב"ד[עריכה]

אירועים[עריכה]

נולדו[עריכה]

נפטרו[עריכה]

הערות שוליים

  1. בהתוועדות שבת קודש פרשת בהעלותך י"ט בסיוון תנש"א דיבר הרבי בארוכה אודות הזמן שבו שהה אדמו"ר הריי"צ בפולין: "איתא במגן אברהם, ש"נוהגין להתענות עשרים בסיון בכל מלכות פולין". אף על פי כן, רבותינו נשיאינו לא נהגו כן, אפילו בזמן שמו"ח אדמו"ר היה בפולין (וכמה נהגו אז להתענות שם). ויש לומר שאין זה באופן שאצל רבותינו נשיאינו חסרה ח"ו המעלה דתענית בעשרים בסיון, אלא אדרבה: המעלה שבזה ישנה - שלא על ידי תענית (על דרך מעלת פורים שלגבי יום (שהוא) כפורים). ובפרט על פי הידוע המעלה הגדולה בעשרים בגימטרייא כתר. ויש לומר שזהו על דרך המעלה דתשובה שבעבודת הצדיקים (לאתבא צדיקייא בתיובתא)".
  2. כ' סיון • כשהדלת של הישיבה בליובאוויטש ננעלה בשל הלשנה סי או אל סמליל.jpg


הפתגם היומי - כ' בסיון - מלוח היום יום
מפתגמי אבי אדוני זקני מורי ורבי: דער שכל און מדות געבוי פון א חסיד, איז לפי ערך זיין ערשטע יחידות בא זיין רבי'ן. די ערשטע יחידות איז לפי ערך מהות עצמו פון א חסיד, לפי אופן מהות עצמו אזא סדר עבודה גיט איהם דער רבי.

תרגום מאידיש: מפתגמי אבי אדוני זקני מורי ורבי: מבנה השכל והמדות של חסיד, הוא לפי ערך היחידות הראשונה אצל רבו. היחידות הראשונה היא לפי ערך מהות עצמו של החסיד, לפי אופן מהות עצמו כזה סדר עבודה נותן לו הרבי.