פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 166 בתים ,  08:11, 23 באפריל 2023
אין תקציר עריכה
ניתן לחלק את תוכן המאמר בכללות לשלושה חלקים. בחלקו הראשון (המתפרס על כחצי מהמאמר), מבאר אדמו"ר הזקן מה קורה כאשר האדם לומד חלק מן ה[[תורה]] ותופסה בזכרונו, אדה"ז מבאר שמאחר ו'[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]' [=התורה והקב"ה הינם דבר אחד], הרי שאדם הזוכר את התורה הינו מאוחד עם הקב"ה ממש.
בחלקו השני של המאמר, מסביר אדמו"ר הזקן שזוהי גם הסיבה להלכה ב[[הלכות תלמוד תורה]]{{הערה|ראה הלכות ת"ת לאדמוה"ז פ"ב ה"א. וראה גם הלאה שם'''ואילך'''.}}, לפיה מצוה על כל אחד ואחד לדעת את כל הלכות התורה ודקדוקיהן בע"פ. הסיבה לכך היא כיוון ולכל מצוה ישנה סוג המשכה שונה ובשביל שהמשכת אור ה' ליהודי תהיה שלימה, עליו לדעת את כל התורה כולה בעל פה.
וכאן מגיע חלקו השלישי של המאמר בו מוסבר שכיון שבימינו כבר אין כח לדעת כל כך הרבה בעל פה, על כל אחד לדעת לפחות [[חמישה חומשי תורה]] בעל פה -עקב היותם שורש לכל התורה כולה, וכן את [[סדר קדשים]] - העוסק בעבודת הקורבנות, אשר עליה מובא שהעוסק בה מתכפרים עוונותיו.
==המאמר==
{{תבנית:מאמר והדרת פני זקן}}
[[קובץ:מאמר והדרת פני זקן מלקוטי תורה.png|250px|ממוזער|המאמר - מתוך הספר [[לקוטי תורה]]]]
==לימוד המאמר==
אדמו"ר הריי"צ מעיד שכאשר נפרד מאביו קודם הסתלקותו, דיבר איתו אביו אדמו"ר הרש"ב רבות אודות מאמר זה, ובין הדברין אמר שמאמר זה מעורר את קבלת הארת הנשמה בפנימיות{{הערה|שיחת י"ט כסלו תש"ז (ספר השיחות תש"ז ע' 93).}}.
[[הרבימלך המשיח שליט"א]] כותב לאחד שכתב אודות חלישות בזיכרון, שילמד מאמר זה בעל פה{{הערה|[[אגרות קודש אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] חי"א ע' קפז.}}.
ידוע בפי חסידים שלימוד המאמר בעל פה באותיותיו הינו סגולה לזיכרון.
9,039

עריכות