פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
בחודש [[תשרי]] [[תשנ"ח]] נחתם נוסח רביעי של הפסק, המבוסס בעיקר על שיחות הרבי אודות זהותו של משיח ו[[נבואת הגאולה]] שלו. לנוסח זה הצטרפו במשך השנים מאות רבנים, ורבנים חדשים מצטרפים אליו כל העת.
 
 
== ע"פ תורת החסידות ==
בקונטרס ענינה של תורת החסידות מוסבר, שענינה של [[תורת החסידות]] היא גילוי ה[[יחידה]] שבתורה, היינו הקשר העצמי של התורה עם [[אוא"ס]] ב"ה. ולכן ע"י הפצתה חוצה זוכים לביאת משיח צדקנו, כיוון שזה עניין הגאולה ג"כ, שיתגלה בעולם שכל החיות שלו היא מהקב"ה, ובלשון החסידות [[דירה בתחתונים]].
וכל זה הוא הסתעפות מביאת משיח, שענינה הוא "שיומשך ויתגלה בעולם מלך המשיח"{{הערה|הדרן על הרמב"ם תשמ"ו}}, מכיוון שמשיח ענינו דרגת היחידה, היינו התקשרות הנשמה בקשרה העצמי עם הקב"ה. וביאת המשיח יומשך דרגת היחידה בכל העולם, היינו שיתגלה בעולם קשרו העצמי עם הקב"ה, "כח הפועל בנפעל".
ומכיוון שמשיח עניינו יחידה הכללית, שהרי בכל יהודי יש [[ניצוץ משיח]] שהוא בחינת היחידה, כיוון שמשיח ויחידה היינו הך, לכן נשיא הדור הוא משיח שבדור{{הערה|קונטרס בית רבינו שבבבל}}. שהרי נשיא הדור הוא יחידה הכללית שכולל את כל בני הדור, וכיוון שכן נשיא תורת החסידות (שענינה גילוי היחידה), הוא נשיא הדור (שהוא יחידה הכללית), והוא המשיח שבדור (שענינו גילוי היחידה), ולכן בדורנו, שנשיא תורת החסידות הינו הרבי מליובאוויטש, נמצא כי הוא המלך המשיח.
==התייחסות הרבי==
40

עריכות