פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,148 בתים ,  07:46, 17 בדצמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
"'''האבות הן הן המרכבה'''" בגלל שני התכונות העיקריות שישנן , ה[[אבות]], אברהם, יצחק ויעקב נמשלו במדרש{{הערה|בראשית רבה פרשה מז, סעיף ו}} ובזוהר{{הערה|זוהר חלק א דף רי עמוד ב; זוהר חלק ג דף קפד עמוד ב}} ל[[מרכבה]]: א) הלשכינה. כלומר שהיו ב[[ביטול]]. ב) ההתעלותמוחלט ל[[שכינה]] כמרכבה לרוכב עליה.
===ביטול===בפרטיות, האבות היו בחינת [[מרכבה]] למידות של [[עולם האצילות]]: אברהם ל[[ספירת החסד]], [[יצחק]] ל[[ספירת הגבורה]], [[יעקב]] ל[[ספירת התפארת]]. בנוסף, על ידי היותם [[מרכבה]] ל[[מידות]] של [[עולם האצילות]] העלו אותם לבחינה גבוהה יותר.
==ענין האבות הן הן המרכבה==בגלל עוצם הביטול של האבות ה[[אבות]] לה' - נקראו בשם "[[מרכבה]]". כשם שהמרכבה בטלה לרצון הרוכב עליה, כך האבות - כל אבריהם כולם היו קדושים ומובדלים מעניני העולם הזה ולא נעשו מרכבה, אלא רק ל[[רצון העליון]] לבדו, ואף גם זאת - ביטול זה היה לא בזמנים מוגבלים בלבד, אלא כל ימיהם.
כשם שהמרכבה בטלה לרצון הרוכב עליה, כך לכך היו האבות - כל אבריהם כולם היו קדושים ומובדלים מעניני העולם רועי צאן בכדי שלא יטרידו אותם עניני עולם הזה ולא נעשו מרכבה, אלא רק לרצון העליון לבדולהפריד אותם אפילו רגע אחד מבחינת ה[[ביטול]], ואף גם זאת - ביטול זה היה וכאשר היו רועי צאן ב[[שדה]] לא בזמנים מוגבלים בלבדהייתה להם שום טרדא מעסקי עניני [[עולם הזה]], אלא והיו מתהלכים לפני ה' כל ימיהםהימים ב[[התקשרות]] אמיתי בביטול תמידי להיות בבחינת [[מרכבה]] ממש.
לכך היו (האבות) רועי והענין הוא כי בכל העסקים - זולת רועה צאן בכדי שלא יטרידו אותם עניני עולם הזה- יש טרדא רבה מאד, להפריד אותם אפילו רגע אחד מבחינת הכמו גם בעבודת האדמה יש טרדא ודאגה בחרישה ו[[ביטולמלאכת זורע|זריעה]]וקצירה וכו', וכאשר היו רועי אבל רועה צאן בשדה לא היתה להם - אין בעסק זה שום טרדא מעסקי עניני [[עולם הזה]]כלל ולא שום דאגה כלל, כי בהוציאו את הצאן לאחו, הנה במשך היום יוכל להיות פנוי מכל מחשבה, בלתי - להוי' לבדו, והיו מתהלכים לפני הואין מונע כלל להיות מתקשר ומתדבק בה' כל הימים ב[[התקשרות]] אמיתי בביטול תמידי להיות בבחינת מרכבה ממש כנ"להיום בלי פירוד כלל.
והענין הוא כי בכל העסקים - זולת רועה צאן - יש טרדא רבה מאד, כמו גם בעבודת האדמה יש טרדא ודאגה בחרישה וזריעה וקצירה וכו', אבל רועה צאן - אין בעסק זה שום טרדא כלל ולא שום דאגה כלל, כי בהוציאו את הצאן לאחו, הנה במשך היום יוכל להיות פנוי מכל מחשבה, בלתי - להוי' לבדו, ואין מונע כלל להיות מתקשר ומתדבק בה' כל היום בלי פירוד כלל. כמו כן היו האבות בבחינת מרכבה לבמאמרי [[מידות דאצילות]]. אברהם ל[[מידת החסד]], יצחק ל[[מידת הגבורה]] ויעקב ל[[מידת התפארת]] שהיא [[מידת הרחמיםאדמו"ר הזקן]]מובא שהאבות היו בבחינת מרכבה גם בעת שינתם.
===התעלות=ביאור העניין בפרטיות==בפרטות מבואר כי האבות היו בבחינת מרכבה ל[[מידות]] של [[עולם האצילות]]. אברהם היה מרכבה ל[[ספירת החסד]], כמו שנאמר "אברהם אוהבי", יצחק היה מרכבה ל[[ספירת הגבורה]], כמו שנאמר "ופחד יצחק", ויעקב היה מרכבה ל[[ספירת התפארת]] שהיא [[מידת הרחמים]].
כמו שהמרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם, כך האבות בעבודתם את ה' - מתעלים, ואף גורמים להעלאת הספירות (שהם שרש נשמתם) אל [[אור אין סוף]] ב"ה, בבחינת [[ביטול]], כמו שכתוב: לך ה' הגדולה והגבורה וה[[ספירת הגבורה|גבורה]] כו', ועי"ז ועל ידי זה יתגלה בהם [[אור א"ס אין סוף]] ב"ה, וימשך על-ידם אלקות לנשמות.
והיינו בחינת "[[מרכבתא עילאה]]" - מרכבה דאצילות שלמעלה ממרכבה דחיות הקודש שב[[בי"ע]].
==ראו גם==*[[מרכבה]]*[[שבעת הרועים]] {{הערות שוליים}} [[קטגוריה:פסוקים ואמרות במבט החסידותהמרכבה]][[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידותביטויים מספר הזוהר]][[קטגוריה:האבות]]