פתיחת התפריט הראשי

שינויים

מ
החלפת טקסט – "אדמו"ר הריי"צ " ב־"אדמו"ר הריי"צ "
ביום קישורי התנאים אמר כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] [[מאמר]] חסידות ד"ה "שיר המעלות לדוד הנה מה טוב ומה נעים".
ביום [[י' סיון תרצ"ב]] התקיימה חתונתו בעיר לנדוואראוו שב[[פולין]]. ממכתב [[אדמו"ר הריי"צ ]] עולה כי מקום החתונה נקבע דווקא למקום זה: "ומפני ההגבלות עכשיו בהנוגע לגבולין ותעודות, הגבלנו את מקום החתונה על אם הדרך בהתחנה לאדראווא במדינת פולין". באחת מסעודות 'ה[[שבע ברכות]]' רקד הרב [[חיים עוזר גרודזינסקי]] עם [[אדמו"ר הריי"צ ]] במשך זמן.
מחתונה זו נותרה [[רשימות|רשימת]] [[כ"ק אדמו"ר]] המתארת בפרוטרוט את הנעשה בחתונה{{הערת שוליים|נדפסה בספר [[רשימות היומן]].}}, המנהגים וכו'{{הערת שוליים|כמו"כ בשנת ה'[[תשס"ג]] פורסמה בעיתון 'הארץ' סקירה אודות החתונה ובני הזוג, בעריכת פרופ' מנחם פרידמן.}}.
בשלב מסויים הגיעו ידיעות לרבי על מותם על קידוש השם בטרבלינקה.
כדי שלא לצער את כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ ]] לא גילו לו את העניין, כפי שכתב הרבי באגרת מכ"ז [[מנחם אב]] [[תש"ט]] ([[אגרות קודש]] חלק ג' ע' קעג):
"הנני ממשיך בחקו"ד ע"ד הנ"ל ולעת עתה אם לא אכתוב לו אחרת נא לסדר שינהגו כל סדרי ה[[יאר צייט]] בימים הנ"ל אבל מבלי לפרסם אודות זה כיון שבבית כ"ק מו"ח הרבי אינם יודעים על דרך זה
אם יגלה את הנ"ל ללנדא (הכונה לרה"ח ר' פינחס לנדא, גיסו של רמ"מ הורנשטיין - רעייתו מרת רחל הייתה אחותו של הרמ"מ הורנשטיין) נא להוסיף שלא יזכירו על דרך זה במכתביהם לכאן מטעם הנ"ל".
14,699

עריכות