פתיחת התפריט הראשי

שינויים

מ
החלפת טקסט – "סף הגאולה" ב־"סף הגאולה"
באותה תקופה החלה דריכות בעולם בעקבות פלישת צבא עיראק לכוויית, ימים מספר קודם השיחה החל מבצע "מגן במדבר" בו חברו 34 מדינות לפעולה נגד עיראק, מה שהוביל בהמשך לפריצת [[מלחמת המפרץ]].
בשבת ב[[שבת]] פרשת ראה, כ"ז באב תש"נ, הביא הרבי לראשונה את דברי המדרש. והרגיע את הלחצים באומרו שמלחמה זו היא התגשמות דברי המדרש, ואלו חלק מהסימנים לכך שעומדים על [[סף הגאולה]].
במשך השבועות והחודשים שחלפו, השווה הרבי כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה:
הרבי הסביר אשר המדרש מדבר על התקופה הנוכחית, מה שנכתב שמשיח עומד על גג בית המקדש, הכוונה היא לכך שמשיח ישהה בחוץ לארץ (שלא חל בו קדושה, כמו גג בית המקדש): {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מלך המשיח עומד (מכבר) על גג [[בית המקדש]] והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, והרי זה בדוגמת חוץ לארץ שלא נתקדש (על כל פנים - לא כמו ארץ ישראל). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפני זה) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש...|מקור=שיחת שבת פרשת חיי שרה תשנ"א}}
בשבת ב[[שבת]] פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא.. והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה}}
על שנה זו נתן הרבי את הסימן "תהא שנת [[אראנו נפלאות]]" - נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות [[דוד]] ו[[שלמה]] עד ל[[מלך המשיח]], שמתגלה בשנת [[תנש"א]].
39,916

עריכות