פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 6 בתים ,  00:59, 23 במרץ 2021
אין תקציר עריכה
הכינוי '''שכינה''' הוא מלשון שוכן, הכוונה הכללית במילה שכינה היא על הגילוי של [[הקדוש ברוך הוא ]] בעולם או לנבראים. מטרת [[בריאת העולם]] היא כדי לעשות להשם [[דירה בתחתונים ]] דהיינו להמשיך ולחבר את שני הופכים הפכים: של שיא ה[[קדושה]], בעולם שהוא שיא הגשמיות והרע.
==הדרגות בגילוי==
===כי לא יראני האדם וחי===
בן אנוש פשוט אינו מסוגל לחוות גילוי זה וכפי שמעיד הכתוב עצמו "כי לא יראני האדם וחי" (לא יתכן ייתכן שיראה אדם את השכינה וישאר בחיים) מכיון שה[[גוף]] הגשמי של האדם הפשוט (למעט צדיקים) אינו מזוכך כדי לראות או לשמוע בגשמיות כזה דבר ולכן ה[[נשמה]] יוצאת מייד מה[[גוף]] כפי שקרה בעת מתן תורה שכל ישראל פרחה נשמתן והיה צריך להחיותן ממש.
==התגלות השכינה במשך הדורות==
*ב[[בריאת העולם]] היתה הייתה השכינה בגילוי בכל העולם כאופן הא' אך על ידי שבעה חטאים (הראשון והמשמעותי, [[חטא עץ הדעת]]) הסתלקה והתעלאה השכינה מהעולם לגמרי, אך במשך הדורות על ידי הצדיקים שבכל הדורות חזרה השכינה בשבעה שלבים לעולם, (השלב השביעי והמשמעותי בהחזרת השכינה התבצעה על ידי משה רבינו).
*בזמן קיום [[המשכן]] ו[[בית המקדש]] היתה הייתה עיקר השכינה ב[[קודש הקודשים]] בין שני בדי הארון ובין שני [[הכרובים]], אך רק ל[[כהן גדול]] היתה הייתה הגישה למקום.
*ב[[מתן תורה]] היה גילוי יוצא דופן שלא היה לפני זה ולא יהיה לפני ה[[גאולה]], בה כל העולם ראה ושמע את [[הקדוש ברוך הוא]] בכבודו ובעצמו מדבר.
*לעתיד לבוא יהיה הגילוי המושלם והנעלה ביותר, הגילוי הנעלה ביותר, הן בדרגת השכינה המתגלה והן באופן הגילוי שיהיה בכל העולם ללא יוצא מן הכלל ולכל יהודי ויהודי ללא יוצא מן הכלל. בגאולה תיהיה תהיה ראייה גשמית בענינים אלוקיים ורוחניים.  
==שכינה בחסידות==
אך בכללות כל [[ספירה]] וכל [[דרגה]] שמטרתה עוד שלב בירידה והתהליך של בריאת [[העולם הזה]] מכונה "שכינה" כי מטרתו הסופית היא לברוא עולם גשמי ולהשכין בו את [[הקדוש ברוך הוא]].
 
כאשר גולים ישראל גולה גם השכינה, כמו שנאמר "השוכן איתם בתוך טומאתם", שכאשר גלו לאדום שכינה עמהם, גלו לבבל שכינה עמהם וכו'.
משתמש אלמוני