פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
{{תניא}}
"הקדמת המלקט" היא הקדמת [[אדמו"ר הזקן]] ל[[ספר התניא]], בו בה הוא מסביר על הסיבה שחיבר את הספר. הוא מסביר כי למרות שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך ספר התניא שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי [[רבותינו נשיאינו]]{{מקור}}, כי כאשר כתב אדמו"ר הזקן את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו היתה על כל [[יהודי]] את סוף כל הדורות שילמד את ספרו. 
==הקדמה==
בהקדמה מסביר [[אדמו"ר הזקן]] כי למרות שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך [[ספר התניא]] שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי [[רבותינו נשיאינו]]{{הערה| ב[[ליקוטי ביאורים בספר התניא]] עמוד ט ("'''ומקובל אצלינו'''"). ראה גם [[לקו"ש]] חלק כ"ו עמוד 38 (ושם "'''ע"ד''' ווי יודעי ומכיריי").}}, כי כאשר כתב [[אדמו"ר הזקן]] את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו הייתה על כל [[יהודי]] עד סוף כל הדורות שילמד את ספרו.
בתחילה, הספר היה בקונטרסים אותם כתב לאנ"ש, ואשר היוו כעין סיכום וליקוט מתשובותיו לשאלות השונות לאנ"ש. כאשר הקונטרסים הועתקו פעמים רבות על ידי סופרים שונים ונפלו בהם טעויות שונות, החליט [[אדמו"ר הזקן]] כי מהראוי להוציאם לאור בצורה מסודרת.
==טקסט==
==סיכום==
{{להשלים}}
==צילום דפוס התניאמושגים יסודיים==
==מושגים יסודייםלקריאה נוספת==*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535540 ביאור משולב להקדמת המלקט], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
{{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א']]|רשימה=הקדמת המלקט|ליקוטי אמרים - פרק א']]}}{{הערות}}[[קטגוריה:ליקוטי אמרים דף השער וההקדמה - תניא]]