פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 4 בתים ,  17:44, 13 בינואר 2021
מ
החלפת טקסט – "תשנ"א" ב־"תנש"א "
'''לחיות גאולה''' הוא קריאה של הרבי בעיקר בשלהי שנת [[תנש"א]] ובשנת [[תשנ"ב]] בו הוא מבאר את העבודה של דורנו לאחרי ש[[נסתיימה עבודת הבירורים]]. ענינה להביא את אור הגאולה בעולם על ידי "קבלת פני משיח" והחדרת הרעיון ש"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" ו"לפתוח את העינים" ולראות שהכל מוכן לסעודה ו[[משיח]] צדקנו כבר נמצא בעולם. פעולות אלו מגלים את המשיח בעולם בפועל ומביאים את הגאולה השלימה.
==רקע==
כבר בתחילת נשיאותו של הרבי בשנת [[תשי"א]] הודיע הרבי שדור זה הוא הדור שיזכה לגאולה, הוא ה"דור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה"{{מקור|חשוב לציין מקור ראשון}} וכך מידי תקופה ותקופה התבטא הרבי בביטויים נוספים על התקרבותה של תקופת הגאולה ובוא המשיח. החל משנת [[תש"מ]], החל [[הרבי]] להזכיר בשיחותיו את רמז הראשי תיבות שבמספר השנה המציין ששנים אלו הם שנים של ביאת המשיח. בשנת [[תשמ"ז]] הודיע שסיימו להכין את העולם למשיח "סיימו ל[[צחצוח הכפתורים|צחצח את הכפתורים]]". בשנת התש"נ הכריז הרבי על שלב נוסף שנמצאים ב[[בשורת הגאולה#"יום שישי לאחרי חצות"|ערב שבת אחרי חצות]] ועד שבשנת [[תשנתנש"א]] הודיע הרבי שלפי כל הסימנים הגיע זמן הגאולה ומשיח כבר פועל בעולם ו"הנה הנה הוא בא". דברים אלו חזר הרבי באותה התקופה שוב ושוב, ביאר הסביר והרחיב את העניין וקרא לפרסמו ברחבי תבל.
אמירות אלו לוו תמיד יחד עם דרישה להוספה והתחזקות בתורה ומצוות בכלל והתחזקות והוספה בעבודת ה' המתבקשת לפי צו השעה כבר בפעם הראשונה בה הודיע הרבי על מהותו של הדור הוסיף ואמר שבעקבות כך תפקיד דורנו הוא לפרסם ולהביא את הידיעה וההכרה באלוקים לכל פינה ברחבי תבל. במשך השנים ביאר הרבי שתקופה זו דורשת מיהודי להתרומם מעל חומות הגלות ולחיות בחייו חיי גאולה ולדרוש ו[[צפייה לגאולה|לבקש מאת ה']] שיחיש את ביאתו. דרישה זו של הרבי התחזקה ביתר שאת בשנים [[תשנתנש"א]] - נ"ב - בהם הודיע הרבי שהתחילה זמן הגאולה ו[[אורו של משיח]] צדקנו כבר התגלה בעולם. חסרה רק העבודה שהאדם ימשיך ויגלה את הגאולה בתוך העולם שלו, על ידי שהוא - האדם - יחיה בדוגמת החיים בזמן ה[[ימות המשיח|גאולה]]. בעבודה זו פועל היהודי שתתגלה הגאולה בעולם בפועל.
==תוכנה ומהותה==
===="לקבל פני משיח צדקנו"====
בכדי לחיות גאולה שכל מציאות האדם תחיה חיי גאולה, מוכרח שהשכל יהיה חדור בענייני הגאולה ומשם יתפשט לרגש הלב עד שמחשבתו דיבורו ומעשיו של האדם יהיו באופן המתאים לזמן הגאולה.
זו היא הסיבה שהרבי ביאר והודיע שנמצאים [[בשורת הגאולה|על סף הגאולה]] והנה זה משיח בא וסיימו את כל ענייני העבודה, בכדי שמהתבוננות ותקיעת ה[[דעת]] וה[[מחשבה]] בזה, יחיה האדם חיי גאולה.{{הערה|שיחת שבת פרשת בלק [[תשנתנש"א]] סעיף י}}
===לימוד ענייני גאולה ומשיח===
הניצוץ משיח מתלבש בדרגה הגבוהה ביותר שבנשמה (-[[יחידה]]). מצד הניצוץ משיח הוא חי כבגאולה: אלוקות מאיר אצלו בנפשו בגלוי, ובכל העולם נמצאת מלכותו של ה' בהתגלות.
אמנם זה רק מצד הניצוץ והוא בהעלם. עבודתו של יהודי הוא לגלות את הניצוץ הזה בכל כוחות נפשו שחיותו בהם תהייה חדורה בחיות של הניצוץ משיח שבו.
כלומר, שעל ידי העבודה וההכשרה שכל כוחות נפשו כולם יהיו מתאימים לזמן הגאולה - "לחיות גאולה" - הוא מגלה בהם את הניצוץ משיח.{{הערה|ראה שיחת שבת פרשת תזריע מצורע [[תשנתנש"א]] הערה 74. וראה באריכות שיחת שבת פרשת וירא תשנ"ב}}
בעומק יותר הניצוץ משיח מתלבש ב[[עצם הנשמה]] למעלה מכל כוחותיה.{{הערה|ראה שיחת פרשת תולדות סעיף "יש להוסיף ולתקן"}} ועיקר עניין המשיח הוא שאז יתגלה החיבור העצמי שבין ישראל לקב"ה שהם קשורים ודובקים בעצם מציאותם, וזו היא גם הנקודה של "ניצוץ משיח" שהיא קשורה בקב"ה לא בגלל תנועה או פעולה שמחברת ביניהם, אלא בעצם מציאותה היא קשורה בו. (משאין כן ב"כוחות" הנשמה הקשר מתבטא בפעולה מסויימת בביטול של הנשמה או ב[[מסירות נפש]] או בהתפעלות וכיוצא בזה)