פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,426 בתים ,  22:40, 19 במאי 2020
אין תקציר עריכה
לענין השיחות: התואר "דבר מלכות" לא קשור לדברים האחרונים אלא כינוי שנתפשט מאחר ששיחות אלו נדפסו (ע"י ר"ט פלס) בחוברת דבר מלכות, והרבי התייחס לכך בחיבה גלויה (וראה גם שיחת כ"ד טבת תשנ"ב אודות השם 'הקריאה והקדושה' - "שנתאשר ע"י נשיא דורנו" עיי"ש). ואגב עפ"ז פשוט שזה קאי על השיחות מש"פ ויחי תנש"א ואילך (ולא כמו שנוהגים כמה: מש"פ ויקרא, או מכ"ח ניסן, השנה ראיתי חוברת "דבר מלכות ויקרא" הכוללת את שיחת ב' ניסן תשמ"ח.. וד"ל). [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:06, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:06, 19 במאי 2020 (IST)
:בחוברות דבר מלכות הראשונות הופיעו שיחות של הרבי על משיח וגאולה ולאו דווקא אלו האחרונות. בהסתכלות פשוטה על המכתב לא נראה שמשמע האחרונים שהוגהו כי השיחות משנת תש"י והשנה שקדמה אלו השיחות שנאמרו אז ולא שהוגהו משא"כ המאמרים שיצאו בקונטרסים מוגהים. אם יורשה לי, מהי המילתא בטעמא שרמוזה במכתב?
::(א) ממש לא, חוברות הדבר מלכות הראשונות היו אלו שהוציא רט"פ מחודש טבת תנש"א ואילך, באייר תנש"א בעקבות הוראת הרבי ע"ד לימוד עניני משוג"א הדפיס רט"פ חוברת מיוחדת - שנכללה על סדר חוברות הדבר מלכות השגרתיות - ובה ארבע שיחות מלקו"ש בעניני משוג"א, והרבי ביקש לחלק את החוברת באותה צורה שהיא הודפסה בארץ (ראה בכ"ז ערך [[דבר מלכות קונטרס י"ב]]). (ב) המילתא בטעמא היא שהמסר '''האחרון''' שהעביר לנו הרבי, בו הוא "אלץ באווארנט", ובו יש לדקדק. לא נוגע אם דרך אמירה או דרך הדפסה תחת הגהתו (ובפרט ד"ה ואתה תצוה אותו חילק בידו הק' לכאו"א). אגב, גם הלקו"ש האחרונים שיצאו (שנדפסו בכרכים לה-לט) נכללים בנדון זה. אבל לענ"ד קשה לומר זאת על מאמרי תשמ"ט למשל, כמו שגם הרבי לא מזכיר בענין את המאמרים האחרונים שאמר כ"ק מו"ח אדמו"ר. כ"ה לענ"ד [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 20:40, כ"ה באייר, ה'תש"ף 20:40, 19 במאי 2020 (IST)
== מעצב ==
יש לחב"דפדיה מעצב? או קהילת מעצבים? --[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 19:47, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:47, 19 במאי 2020 (IST)
390

עריכות