פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 245 בתים ,  08:00, 12 במאי 2016
פתיח ועוד
[[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|[[הרבי]] בשעת אמירת ה[[שיחה]]]]
'''השיחה הידועה''' הוא כינוי שייחס היא [[הרבישיחה]] לשנשא [[שיחההרבי]] שנשא ב[[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]], בה הודיע לדיבר בכאב על האדישות בנושא הבאת המשיח והטיל על ה[[חסיד|חסידים]]את האחריות להביא אותו: {{ציטוטון|אני עשיתי כל שביכולתיהדבר היחידי שעוד יכולני לעשות: הנני מוסר זאת לכל אחד מכם, ומכאן ולהבא אתם תעשו את עשו כל אשר שביכולתכם, ותדאגו להביא לפעול ביאת משיח בפועל את [[משיח]] צדקנוממש}} (תרגום חופשי). הרבי השתמש הרבי בלשון זו השתמש הרבי "השיחה הידועה" במכתב לר' [[רחמים אנטיאן]]{{הערה|בשנת [[תשמ"א]], ארגן ר' [[רמי רחמים אנטיאן]] קייטנה לילדים ב[[צפת]], תחת הסיסמה: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח". כשהסתיימה הקייטנה, ומלך המשיח עדיין לא בא, - אחד הילדים שהיה חדור כל כך בכמיהה לביאת המשיח, לא פסק מלדבר על כך, עד כדי כך שהיה עולה לגג בלילות כדי לחפש את משיח... הורי הילד, שלא שמרו תורה ומצוות חששו שהוא יצא מדעתו.לאחר השיחה בכ"ח ניסן, נזכר רמי באותו אירוע - וכתב לרבי את הסיפור, וסיים בכאב: "ואני שואל, רבונו של עולם! ולו רק בגלל ילד יהודי אחד שאחרי אלפיים שנה ש"אותותינו לא ראינו" - שכלתה נפשו בציפייה למשיח האם אין זה מן הראוי שתבוא כבר הגאולה על-ידי מלך המשיח?!...". ועל כך ענה הרבי: '''"והרי זו טענתי בשיחה הידועה, אזכעה"צ".'''}}, ומאז התקבל מטבע לשון זה ביחס לשיחה.
לאחר השיחה נאמרה ביום חמישי אור ל[[כבכ"ח ניסן]] ה'[[תנש, נזכר רמי באותו אירוע - וכתב לרבי את הסיפור, וסיים בכאב: "ואני שואל, רבונו של עולם! ולו רק בגלל ילד יהודי אחד שאחרי אלפיים שנה ש"אותותינו לא ראינו" - שכלתה נפשו בציפייה למשיח האם אין זה מן הראוי שתבוא כבר הגאולה על-ידי מלך המשיח?!..."א]] לאחר [[תפילת מעריב]]. ועל כך ענה הרבי: {{הערהציטוטון|השיחה נאמרה בהפתעה גמורהוהרי זו טענתי בשיחה הידועה, ולכן אפילו הרמקול לא היה מונח אזכיר על גבי 'סטענד' - מעמיד כרגילהציון}}.}}, וגרמה להתעוררות רבה של [[אנ"ש]] [[חסידי]] [[חב"ד]] ברחבי העולם בכל העניינים הקשורים להבאת הגאולהומאז התקבל כינוי זה ביחס לשיחה.
בעקבות שיחה זו יזמו רבים מהשיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן תנש"א לאחר [[אנ"שתפילת מעריב]] {{הערה|השיחה נאמרה בהפתעה גמורה, ולכן אפילו הרמקול לא היה מונח על גבי 'סטענד' - מעמיד כרגיל.}}, וגרמה לזעזוע עמוק אצל חסידי חב"ד ולהתעוררות רבה בכל רחבי העולם בנושא הבאת הגאולה. יוזמות שונות ופעולות רבות בקשר לזירוז הגאולהנעשו בעקבותיה, חלקם אף וחלקם זכו להתייחסויות חיוביות ועידודים מהרבי.
==תוכן השיחה==
בתחילת השיחה דיבר הרבי על הזמן שבו עומדים, מוצאי ז"ך בניסן, שעניינו הוא שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, שזוהי חזקה משולשת, וכן זהו ליל כ"ח ניסן, ועד שלאחר מכן זהו כ"ט - יום שהוא "מחר חודש" (ערב [[ראש חודש]]), ולאחר שני ימי ראש חודש, יגיע [[ב' אייר]] - [[לכתחילה אריבער]]. ולבד זאת שנמצאים בשנת "אראנו נפלאות", ובקשר עם הגאולה ועם מצוות הצדקה.
לאחר מכן המשיך הרבי, ואמר{{הערה|קטעים אלו של השיחה נאמרו על ידי הרבי בהתרגשות רבה, כאשר קולו גובר והסטענדר שעליו נשען התנענע. להלן מתוך הנוסח הסופי של השיחה שנכתב והוגה על ידי הרבי.}}:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה - מתעוררת תמיהה הכי גדולה: '''היתכן שמבלי הבט על כל הענינים - עדיין לא פעלו [[ביאת משיח|ביאת משיח צדקנו]] בפועל ממש?!... דבר שאינו מובן כלל וכלל!'''
.. ואני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא תעשו אתם כל אשר ביכולתכם.
ויהי רצון שימצא מכם אחד, שנים, שלשה, שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, ועוד והוא העיקר - שיפעלו שתהיה הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש{{הערה|בקטעים אלו של השיחה הרבי נענע את הסטענדר.}}}}
== בעקבות השיחה ==